Ticaret Bakanlığı’ndan Sahte Servis Tuzağına Karşı Önemli Adım

Yetkili Servis Bilgisi Artık SERBİS'te!
Yaz mevsimiyle birlikte artan elektronik ürün bakımı ve onarım ihtiyacını fırsata çevirmeye çalışan sahte servis dolandırıcılıklarına karşı Ticaret Bakanlığı harekete geçti. Tüketicilerin güvenli bir şekilde yetkili servislere ulaşmasını sağlamak amacıyla geliştirilen Servis Bilgi Sistemi (SERBİS) hizmete açıldı.
Yaz aylarında özellikle klimalar başta olmak üzere birçok elektronik ürünün bakım, onarım ve montaj hizmetlerine olan talep artıyor. Tüketiciler, bu hizmetleri almak için genellikle internet arama motorlarını kullanıyor. Ancak, bazı kişi veya firmalar, sponsorlu reklamlar aracılığıyla arama sonuçlarında üst sıralarda çıkarak ve üretici/ithalatçı firmaların marka ve logolarını izinsiz kullanarak kendilerini "yetkili servis" gibi tanıtıp tüketicileri mağdur edebiliyor.
Sahte Servislerin Yarattığı Riskler Neler?
Bu tür aldatıcı servis uygulamaları, tüketiciler açısından ciddi mağduriyetlere yol açıyor:
- Orijinal olmayan yedek parça kullanımı
- Ürünün garanti dışı kalması
- Yetersiz veya hatalı müdahale sonucu ürünün zarar görmesi
- Tamiratın yapılmaması veya eksik yapılması
- Yüksek ve haksız servis ücretleri
- Uzaktan erişim bahanesiyle kişisel verilere ulaşılması gibi dolandırıcılık vakaları
Güvenilir Servis Bilgisinin Tek Adresi: SERBİS
Ticaret Bakanlığı, tüketicilerin bu tür aldatıcı uygulamalardan zarar görmesini önlemek amacıyla Servis Bilgi Sistemi (SERBİS)'i kullanıma sundu. Artık tüketiciler, www.servis.gov.tr adresi üzerinden ürünlere ait yetkili servis bilgilerine hızlı ve güvenli bir şekilde ulaşabilecekler.
Tüketicilere Önemli Öneriler
Yetkili servis hizmeti almadan önce tüketicilerin dikkat etmesi gerekenler:
- Ürünün üretici veya ithalatçı firma bilgisi mutlaka kontrol edilmeli.
- İnternet aramalarında ulaşılan servis bilgilerinin doğruluğu, firma resmi internet sitesi veya SERBİS üzerinden doğrulanmalı.
Şikâyet ve Bildirim Kanalları
Tüketiciler, şüpheli durumlarda veya sahte servis girişimleriyle karşılaştıklarında şikâyet ve ihbarlarını şu kanallardan iletebilirler:
- Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi (CİMER)
- Ticaret Bakanlığı resmi internet sitesi
Bu önlemlerle Ticaret Bakanlığı, tüketicilerin güvenliğini sağlarken, sahte servislerin yarattığı mağduriyetlerin önüne geçmeyi hedefliyor.
Gönderen: journal
Ekonomi









































