Erhan Erden SEyitgazi Belediye Başkan Adayı


Okula yeni başlayan çocuklar güvenliklerini nasıl sağlamalı?

Okula yeni başlayan çocuklar güvenliklerini nasıl sağlamalı?
Okula yeni başlayan çocuklar güvenliklerini nasıl sağlamalı?
6 Ekim 2024 Pazar Okuma 2.662

Çocukların, kendilerini korumaları gereken durumları anlamaları sağlanmalı

Okula yeni başlayan veya yeni bir ortama giren çocukların güvenliği ve mahremiyetinin önemli olduğunu belirten uzmanlar, çocukların güvende kalabilmeleri için ailelerin birçok konuya özen göstermesi gerektiğini söylüyor.

Çocuklara okul ortamında güvenli yetişkinlerin kimler olduğundan bahsetmek ve herhangi bir sorun yaşadıklarında bu kişilerle iletişim kurabileceklerini anlatmanın önemli olduğunu söyleyen Çocuk-Ergen Uzman Klinik Psikolog Eda Ergür, “Tehlikede olduklarını düşündüklerinde neler yapabileceklerini de konuşmak gerekir. Çocuklara, kişilerin yaklaşımlarını nasıl değerlendirmeleri gerektiğini ve kendilerini korumaları gereken durumları anlamalarını öğretmek, onların güvenliği açısından büyük önem taşır.” dedi.

Üsküdar Üniversitesi NPİSTANBUL Hastanesi Çocuk-Ergen Uzman Klinik Psikolog Eda Ergür, okula yeni başlayan çocukların kendilerini rahat hissetmeleri ve kişisel sınırlarını koruyarak güvende kalabilmeleri için dikkat edilmesi gerekenler hakkında bilgi verdi.

Okul ortamındaki güvenli yetişkinlerin kimler olduğu çocuğa anlatılmalı 

Okula yeni başlayan veya yeni bir ortama giren çocukların güvenliği ve mahremiyeti için, çocukların öncelikle yabancı ve tanımadığı kişilerle isim, adres, telefon numarası ya da aile bilgileri gibi kişisel bilgilerini paylaşmamaları gerektiğinin anlatılmasının önemine vurgu yapan Uzman Klinik Psikolog Eda Ergür, “Okul ortamında öğretmen, okul idarecileri gibi güvenli yetişkinlerin kimler olduğundan bahsetmek ve herhangi bir sorun yaşadıklarında bu kişilerle iletişim kurabileceklerini belirtmek önemlidir. Bunların yanı sıra tehlikede olduklarını düşündüklerinde neler yapabileceklerini de konuşmak gerekir.” dedi.

Çocuğun okula ve öğretmenlerine güvenebilmesi ve okulda rahat hissedebilmesi için kendisini kimin bırakacağı, kimin nereden alacağı gibi bilgileri ve bilmesi gereken kuralları ailenin anlatmasının önemli olduğunu dile getiren Uzman Klinik Psikolog Eda Ergür, belirsizlik ne kadar az olursa çocuğun kendisini o denli güvende hissedeceğini ve okula daha kolay uyum sağlayacağını söyledi. 

Aileler dikkatli bir gözlemci olup çocuğun davranışlarında meydana gelen ani değişimleri fark etmeli 

Anne babaların çocuğun okul ortamında hem fiziksel hem de duygusal olarak güvende olup olmadığını takip etmelerinin önemli olduğuna değinen Uzman Klinik Psikolog Eda Ergür, “Ancak bunu yaparken çocukları kaygılandırmaktan uzak durmaya dikkat etmeliler.” uyarısında bulundu.

Ailelerin çocuğun bulunacağı fiziksel ortamın güvenliği ve temizliğinden emin olabilmek için okulu ve sınıfları ziyaret edebileceklerini dile getiren Uzman Klinik Psikolog Eda Ergür, şöyle devam etti:

“Ailelerin öğretmen ve okul yönetimiyle iletişimde olmaları, çocuğun okulda yaşadıkları, kendisiyle nasıl ilgilenildiği, sorunların nasıl ele alındığı gibi detaylar hakkında bilgi sahibi olabilmelerini sağlayacaktır. Aynı zamanda ailenin çocukla düzenli iletişimde olması, çocukla gün içinde yaşadıkları ve arkadaşlık ilişkileri hakkında sohbet etmesi, çocuğun sosyal ve duygusal durumunu takip edebilmek için oldukça önemlidir. Bunların yanı sıra çocuğun davranışlarında meydana gelen ani değişimlerde aileler dikkatli bir gözlemci olup, okul yönetimiyle durumu paylaşarak sorunların büyümesinin hızlıca önüne geçebilirler.”

“Çocuğun sınırlarını korumasında en önemli beceri ‘hayır’ demeyi öğrenebilmesidir

“Çocuklara, kişilerin yaklaşımlarını nasıl değerlendirmeleri gerektiğini ve kendilerini korumaları gereken durumları anlamalarını öğretmek, onların güvenliği açısından büyük önem taşır.” diyen Uzman Klinik Psikolog Eda Ergür, bunu yaparken çocuğun yaşına uygun ve anlaşılır bir dil kullanarak, korkutmadan farkındalık kazandırmak gerektiğine dikkat çekti.

Öncelikle çocuklara bedenlerinin kendilerine ait olduğunu ve onlar istemeden kimsenin dokunamayacağını basit bir dille anlatmak gerektiğine vurgu yapan Uzman Klinik Psikolog Eda Ergür, sözlerini şöyle sürdürdü:

“Bedenindeki mahrem bölgelerin nereler olduğunu açıkça konuşularak çocuğun sınırlarını anlamasına yardımcı olunmalıdır. Çocukların, kendi sınırlarını nasıl koruyacakları ve başkalarının sınırlarına nasıl saygı gösterecekleri hakkında bilinçlendirilmesi önemlidir. Sevgi dolu dokunuş ile rahatsız edici temasın farkı basit bir dille açıklanmalıdır ki çocuklar kötü dokunuşun farkına varabilsinler. Çocuğun sınırlarını korumasında en önemli beceri ‘hayır’ demeyi öğrenebilmesidir. Çocuk kendisini rahatsız hissettiğinde, herhangi istemediği bir durumla karşılaştığında ‘hayır’ deme hakkı olduğunu bilirse kendisini kolaylıkla koruyabilir.”

Kendisinden izin istenen çocuk beden sınırlarını kolaylıkla öğrenebilir

İlkokula başlamış bir çocuğa mahremiyet kavramını öğretirken yaşına uygun, basit ve somut bir dil kullanılması gerektiğini aktaran Uzman Klinik Psikolog Eda Ergür, “Bunu yaparken somut örnekler ve günlük yaşamdan pratik uygulamalar kullanılabilir. Örneğin odasına girerken izin alınan çocuk, odasının kendi kişisel alanı olduğunu, kendisine sarılmadan ya da öpmeden önce izni istenen çocuk beden sınırlarını kolaylıkla öğrenebilir. Kendisine ait bir eşyayı kullanmadan önce izin isteyerek çocuğun izin alma ve izin vermeyi öğrenmesi sağlanabilir. Günlük durumlarda yapılan vurgular çocukların çok daha kolay ve hızlı farkındalık kazanmasını sağlar. Bu sebeple günlük yaşam içinde tuvalete girerken ya da giyinirken bu alanların özel olduğu ve yalnız olunması gerekliliği ve de vücudun özel bölgelerini belirterek mahremiyetin vurgulanması kalıcı bir öğrenme sağlayacaktır.” şeklinde konuştu.

Sabah erken saatte servise binen çocuklara güvenli bir bekleme noktası öğretilmeli

Sabah erken saatlerde servislere binen çocukların güvenli bir şekilde okullarına ulaşabilmeleri için de önerilerde bulunan Uzman Klinik Psikolog Eda Ergür, “Öncelikle çocuklara servisi beklerken güvenli bir bekleme noktası öğretilmelidir ki çocuk yolun kenarında durmak gibi tehlikeli bir duruma düşmesin. Yolda oyun oynamamak, tanımadığı kişilerle konuşmamak, servise binerken servisin tam durması ve kapının açıldığından emin olmayı beklemek, servis hostesinin belirttiği servis kurallarına uymak gibi belirli konularda çocuğu bilgilendirmek önemlidir.” dedi.

Okulların seçtiği servis firmalarının güvenilir olduğuna inanmak istiyor olsak da gerekli izin belgeleri ve şoför bilgilerini edinmenin aileler için rahatlatıcı olacağını da söyleyen Uzman Klinik Psikolog Eda Ergür, “Servis şoförü ve hostesiyle iletişimde olarak ya da servise binerken çocuğa eşlik ederek çocuğun servise güvenli bir şekilde bindiğinden emin olunmalıdır ki çocuğun güvenli ve stressiz bir şekilde okula gitmesi sağlansın.” diyerek sözlerini tamamladı. 



Gönderen: journal



YORUM YAZ
Bu habere yorumlar

Eğitim

İBF’de “Sosyal Medya Kullanımı” Söyleşisi: Fenomenden Gençlere Kritik Tavsiyeler
İBF’de “Sosyal Medya Kullanımı” Söyleşisi: Fenomenden Gençlere Kritik Tavsiyeler
Şahver Sultan Engelsiz Kur’an Kursu’nda Engelliler Günü Buluşması
Şahver Sultan Engelsiz Kur’an Kursu’nda Engelliler Günü Buluşması
Türkiye’nin Dijital Seferberliği: Veri Analizi Okulu Küresel Bir Model Oldu
Türkiye’nin Dijital Seferberliği: Veri Analizi Okulu Küresel Bir Model Oldu
Osman Efendi Yurdu’ndan Ahmet Yesevi İşitme Engelliler İlkokulu’na Anlamlı Ziyaret
Osman Efendi Yurdu’ndan Ahmet Yesevi İşitme Engelliler İlkokulu’na Anlamlı Ziyaret
Millî Eğitim Bakan Yardımcısı Ökten’den Eskişehir’e Ziyaret: Eğitim ve Kültür İncelemesi
Millî Eğitim Bakan Yardımcısı Ökten’den Eskişehir’e Ziyaret: Eğitim ve Kültür İncelemesi
ESTÜ Öğrencileri İslami Dayanışma Oyunları Dereceleriyle Rektör Özcan’ı Ziyaret Etti
ESTÜ Öğrencileri İslami Dayanışma Oyunları Dereceleriyle Rektör Özcan’ı Ziyaret Etti
ESOGÜ’de Psikolojide Kariyer Yolculuğu Etkinliği Düzenlendi
ESOGÜ’de Psikolojide Kariyer Yolculuğu Etkinliği Düzenlendi
DİLKOM’da Otizm Perspektifinden Dil ve Konuşma Terapisi Konuşuldu
DİLKOM’da Otizm Perspektifinden Dil ve Konuşma Terapisi Konuşuldu
Belgesel Sineması: Fikirden Festivale Yolculuk Deneyimleri Paylaşıldı
Belgesel Sineması: Fikirden Festivale Yolculuk Deneyimleri Paylaşıldı
Maarif Çocuk Dergisi’nin Güz Sayısı "Her Çocuk Bir Fidandır" Temasıyla Yayımlandı
Maarif Çocuk Dergisi’nin Güz Sayısı "Her Çocuk Bir Fidandır" Temasıyla Yayımlandı
Araştırma Üniversiteleri 2025 Sıralaması Açıklandı
Araştırma Üniversiteleri 2025 Sıralaması Açıklandı
ESTÜ’de Uluslararası Sivil Havacılık Günü Etkinliği Düzenleniyor
ESTÜ’de Uluslararası Sivil Havacılık Günü Etkinliği Düzenleniyor
64 Kulüp Tek Çatı Altında: Rektör Adıgüzel Öğrenci Kulüpleriyle Buluştu
64 Kulüp Tek Çatı Altında: Rektör Adıgüzel Öğrenci Kulüpleriyle Buluştu
Cahit Zarifoğlu Ortaokulu Öğrencilerinden Örnek Dayanışma Hareketi
Cahit Zarifoğlu Ortaokulu Öğrencilerinden Örnek Dayanışma Hareketi
3 Aralık Dünya Engelliler Günü’nde Özel Eğitim Okullarına Anlamlı Ziyaret
3 Aralık Dünya Engelliler Günü’nde Özel Eğitim Okullarına Anlamlı Ziyaret
Türk üniversitelerinin mühendislik programları Avrupa’nın en iyileri arasında
Türk üniversitelerinin mühendislik programları Avrupa’nın en iyileri arasında
40 bin mezunla engelleri aşan Anadolu Üniversitesi: Engelsiz AÖF vizyonu büyüyor
40 bin mezunla engelleri aşan Anadolu Üniversitesi: Engelsiz AÖF vizyonu büyüyor
Eskişehir’de Harezmi Eğitim Modeli Sınıflarda Uygulanmaya Başladı
Eskişehir’de Harezmi Eğitim Modeli Sınıflarda Uygulanmaya Başladı
Deliklitaş Anadolu İmam Hatip Lisesi Öğrencilerinden İl Müftülüğüne Ziyaret
Deliklitaş Anadolu İmam Hatip Lisesi Öğrencilerinden İl Müftülüğüne Ziyaret
Anadolu Üniversitesi’nden Engelsiz Üniversite Modeli: Kapsayıcı Eğitimde Öncü
Anadolu Üniversitesi’nden Engelsiz Üniversite Modeli: Kapsayıcı Eğitimde Öncü
Eğitimciler Spor Lisesi Şampiyon Takımları İlçe Müdürünü Ziyaret Etti
Eğitimciler Spor Lisesi Şampiyon Takımları İlçe Müdürünü Ziyaret Etti
Öğrenme Güçlüğü Engel Değil, Farklılıktır: Beyin Plastisitesiyle Avantaja Dönüşebilir
Öğrenme Güçlüğü Engel Değil, Farklılıktır: Beyin Plastisitesiyle Avantaja Dönüşebilir
Üstün Yetenekliler Eğitim Programı (ÜYEP) Başvuruları Rekorla Başladı
Üstün Yetenekliler Eğitim Programı (ÜYEP) Başvuruları Rekorla Başladı
Nakkaş Levni ve İbrahim Fırçasından 1720 Şenlikleri: Lale Devri’nin En Renkli Sûrnâmesi
Nakkaş Levni ve İbrahim Fırçasından 1720 Şenlikleri: Lale Devri’nin En Renkli Sûrnâmesi
Rektör Adıgüzel, İBF Akademik Genel Kuruluna Katıldı
Rektör Adıgüzel, İBF Akademik Genel Kuruluna Katıldı
Anadolu Üniversitesi Heyetinden TÜBA’ya İş Birliği Ziyareti
Anadolu Üniversitesi Heyetinden TÜBA’ya İş Birliği Ziyareti
Eskişehir’den Mesleki Eğitime Stratejik Dönüşüm: AhiTek 5.0 Projesi
Eskişehir’den Mesleki Eğitime Stratejik Dönüşüm: AhiTek 5.0 Projesi
LGS Birinci Örnek Soru Kitapçıkları İlk Kez MEBİ’de Yayımlandı
LGS Birinci Örnek Soru Kitapçıkları İlk Kez MEBİ’de Yayımlandı
ESTÜ BİTEK’ten Dijital Şiddet ve Yapay Zekâ Odaklı Farkındalık Semineri
ESTÜ BİTEK’ten Dijital Şiddet ve Yapay Zekâ Odaklı Farkındalık Semineri
Turizm Rehberliği Öğrencileri Kurşunlu Külliyesi’ni İnceledi
Turizm Rehberliği Öğrencileri Kurşunlu Külliyesi’ni İnceledi
Eskişehir’de Dört Okul Yenileniyor: YİKOB İhale Takvimini Açıkladı
Eskişehir’de Dört Okul Yenileniyor: YİKOB İhale Takvimini Açıkladı
“Teknolojiyi Abartma, Geleceğini Karartma 2” Projesi Kapanış Programı Yapıldı
“Teknolojiyi Abartma, Geleceğini Karartma 2” Projesi Kapanış Programı Yapıldı
“Dijital Farkındalık ve Siber Güvenlik” Eğitimi Öğrencilerle Buluştu
“Dijital Farkındalık ve Siber Güvenlik” Eğitimi Öğrencilerle Buluştu
Uluslararası Cevat Ülger AİHL’de 9. Sınıf Öğrencileriyle Tanışma Programı
Uluslararası Cevat Ülger AİHL’de 9. Sınıf Öğrencileriyle Tanışma Programı
Rektör Adıgüzel özel gereksinimli öğrencilerle bir araya geldi
Rektör Adıgüzel özel gereksinimli öğrencilerle bir araya geldi
Ulaştırma ve Altyapı Bakan Yardımcısı Boyraz, Ufest Gençlik Festivali Kapanışında Konuştu
Ulaştırma ve Altyapı Bakan Yardımcısı Boyraz, Ufest Gençlik Festivali Kapanışında Konuştu
TÜBİTAK 4004 ve 4005 Programları Başvuru Süreci Başladı!
TÜBİTAK 4004 ve 4005 Programları Başvuru Süreci Başladı!
Av. Mail Büyükerman İlkokulu Öğrencileri Seyrantepe Camii’nde
Av. Mail Büyükerman İlkokulu Öğrencileri Seyrantepe Camii’nde
Tepebaşı Müftülüğü ve İmam Hatip Öğrencileri Uluzafer Camii’nde Buluştu
Tepebaşı Müftülüğü ve İmam Hatip Öğrencileri Uluzafer Camii’nde Buluştu
TEI’den Eğitime Destek: Eti Maden İşletmeleri İlkokulu’na Yeni Zekâ Atölyesi
TEI’den Eğitime Destek: Eti Maden İşletmeleri İlkokulu’na Yeni Zekâ Atölyesi
Prof. Dr. Enver Suvacı’ya ÜSİMP 2025 Yılı Yeni Teknoloji Geliştirme ve Ticarileştirme Ödülü
Prof. Dr. Enver Suvacı’ya ÜSİMP 2025 Yılı Yeni Teknoloji Geliştirme ve Ticarileştirme Ödülü
Gastronomi Öğrencilerinden Sınav Molası: “Dönem Arası Köfte Molası” Etkinliği Düzenlendi
Gastronomi Öğrencilerinden Sınav Molası: “Dönem Arası Köfte Molası” Etkinliği Düzenlendi

Bunlar da ilginizi çekebilir