Erhan Erden SEyitgazi Belediye Başkan Adayı


Milli Hızlı Tren’de İlk Test 2025’te

Milli Hızlı Tren’de İlk Test 2025’te
Milli Hızlı Tren’de İlk Test 2025’te
16 Eylül 2024 Pazartesi Okuma 712

ULAŞTIRMA VE ALTYAPI BAKANI ABDULKADİR URALOĞLU: “TASARIMINI YIL SONUNA KADAR TAMAMLAYACAĞIZ, ARDINDAN MONTAJ AŞAMASINA GEÇECEĞİZ, FABRİKA STATİK TESTLERİNDEN SONRA 2025 YILI SON ÇEYREĞİNDE RAYLARA İNDİRECEĞİZ”

“584 YOLCU KAPASİTESİ İLE 8 VAGONDAN OLUŞACAK”

-“MİLLİ HIZLI TRENİMİZ SAATTE 225 KİLOMETRE HIZLA TASARLANDI”

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, yapım çalışmaları devam eden Milli Hızlı Tren’in tamamen yerli imkanlarla üretildiğini belirterek, hızlı trenin tasarım çalışmalarında sona yaklaşıldığını söyledi. 2024 yılının son çeyreğinde tasarım çalışmalarının tamamlanarak montaj aşamasına geçileceğini ifade eden Bakan Uraloğlu, Milli Hızlı Tren Projesi’nde fabrika statik testlerin tamamlanmasının ardından 2025 yılında raylara indirilerek dinamik yol testlerinin yapılacağını açıkladı. Bakan Uraloğlu, “Trenimiz saate 225 kilometre hıza ulaşacak. Her bir sette toplamda 584 yolcu kapasitesine sahip 8 vagon olacak.” dedi.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, yapım çalışmaları devam eden yerli ve milli hızlı tren çalışmaları ile ilgili açıklamalarda bulundu. Tamamen yerli ve milli imkanlarla üretilen hızlı trenlerin, yüksek konforlu olarak tasarlandığını ifade eden Bakan Uraloğlu, Milli Hızlı Tren Projesi’nde tasarım süreçlerinde sona yaklaştıklarını söyledi.

Türkiye Demiryollarında Teknolojiyi Tasarlayan, Üreten ve Geliştiren Ülke Konumuna Yükseldi

Milli Hızlı Tren Projesinin Türkiye’nin geleceği için çok önemli bir adım olduğunu vurgulayan Bakan Uraloğlu, Türkiye’nin demiryolu araçlarının üretiminde kendi kendine yeten bir ülke haline geldiğinin altını çizdi. Bakan Uraloğlu, “Ulaştırma ve altyapı alanındaki yatırımlarımız meyvelerini vermeye devam ediyor. Türkiye artık demiryollarında teknolojiyi tasarlayan, üreten ve geliştiren ülke konumuna yükseldi.” dedi. Milli Elektrikli Tren Setleri ile 27 Mayıs 2023 tarihinde yolcu seferlerini başlattıklarını anımsatan Bakan Uraloğlu, “Milli Elektrikli Trenimizden sonra Milli Hızlı Trenimizi de yapıyoruz. Türasaş tarafından üretilecek hızlı trenimiz saate 225 km hıza ulaşacak. Her bir sette toplamda 584 kişilik yolcu kapasitesine sahip 8 adet vagon bulunacak.” şeklinde konuştu.

Son Teknoloji Donanımlarla Üretiliyor

Hızlı tren setlerinin tasarımsal özelliklerine değinen Bakan Uraloğlu, trenlerin üretim aşamasında son teknoloji donanımlarla üretildiğini belirterek, “Kapı ve bölme duvarlara entegre hayalet ekran teknolojisi, temassız hızlı şarj istasyonlu katlanır masalar, konforlu deri ve kumaş koltuk tasarımı, bistro alanında 3 boyutlu hayalet ekran teknolojisi, endirekt aydınlatma sistemli, ferah iç tasarımı ile yolculara maksimum konfor sunacak” diye konuştu. Tübitak-Rute ile birlikte ortak olarak geliştirilen ‘Milli Cer Sistemi ve Tren Kontrol Yönetim Sistemi’nin Hızlı Tren projesinde kullanılacağını söyleyen Bakan Uraloğlu, bu sayede tren setini oluşturan kritik alt bileşenlerin de yerli ve milli imkanlarla üretildiğine dikkat çekti

Uluslararası Standartlara Uygun Yürütülen Bir Proje

Uluslararası standartlara uygun olarak yürütülen projemizin tüm tasarım süreçlerinin tamamlanmasının ardından 2024 yılının son çeyreğinde montaj aşamasına geçileceğini ifade eden Bakan Uraloğlu, Milli Hızlı Tren Projesinde fabrika statik testlerin tamamlanması ile birlikte 2025 yılının son çeyreğinde hızlı treni raylara indirerek dinamik yol testlerine başlamayı planladıklarını söyledi.

 



Gönderen: journal



YORUM YAZ
Bu habere yorumlar

Ekonomi

Faiz indirimi için işaret verilmeli
Faiz indirimi için işaret verilmeli
Eskişehir için Önemli Adım:DİRENÇLİLİK EYLEM PLANI
Eskişehir için Önemli Adım:DİRENÇLİLİK EYLEM PLANI
ASKON Eskişehir 2. Olağan Genel Kurulu Gerçekleşti
ASKON Eskişehir 2. Olağan Genel Kurulu Gerçekleşti
Sarsılmaz, ana sponsor olduğu İGEF 2024’te
Sarsılmaz, ana sponsor olduğu İGEF 2024’te
PTT ERİŞİM AĞI İLE DÜNYA’YI SARIYOR
PTT ERİŞİM AĞI İLE DÜNYA’YI SARIYOR
Eskişehir’de hedef yıl sonuna kadar 200 ari işletme
Eskişehir’de hedef yıl sonuna kadar 200 ari işletme
Milli Hızlı Tren’de İlk Test 2025’te
Milli Hızlı Tren’de İlk Test 2025’te
Eskişehir İhracatı Yüzde 12,49 Arttı
Eskişehir İhracatı Yüzde 12,49 Arttı
Demiryolları İle 8 Ayda Türkiye Nüfusunun İki Katı Yolcu Taşındı
Demiryolları İle 8 Ayda Türkiye Nüfusunun İki Katı Yolcu Taşındı
Sarsılmaz Silah Kuleleri global arenada
Sarsılmaz Silah Kuleleri global arenada
TEI’den Eğitime Destek
TEI’den Eğitime Destek
OEDAŞ yer altı ve yer üstü kablolarını gelişmiş sistemlerle kontrol ediyor
OEDAŞ yer altı ve yer üstü kablolarını gelişmiş sistemlerle kontrol ediyor
Enerji kayıplarını önleyen tesisat yalıtımı  sanayinin rekabet gücünü artırıyor
Enerji kayıplarını önleyen tesisat yalıtımı sanayinin rekabet gücünü artırıyor
Demiryolu yük taşımacılığının yarıya yakını iltisak hatları ile
Demiryolu yük taşımacılığının yarıya yakını iltisak hatları ile
Eğlenceli ve Öğretici: Bebekler İçin En İyi Oyuncak Seçenekleri
Eğlenceli ve Öğretici: Bebekler İçin En İyi Oyuncak Seçenekleri
Türkiye dijital liranın tanıtımını yapmalı!
Türkiye dijital liranın tanıtımını yapmalı!
Kömürhan Köprüsü Dünya’nın En İyisi
Kömürhan Köprüsü Dünya’nın En İyisi
Dünya Postacıları Ankara’da Buluşuyor
Dünya Postacıları Ankara’da Buluşuyor
Faizsiz Ev Sahibi Olmanın Püf Noktaları
Faizsiz Ev Sahibi Olmanın Püf Noktaları
Üreticilerden tarım il müdürü ve ekibine plaket
Üreticilerden tarım il müdürü ve ekibine plaket
Bitkisel üretimde yeni destekleme modeli açıklandı
Bitkisel üretimde yeni destekleme modeli açıklandı
Enflasyon muhasebesi uygulamasının uygun bir zamana  ertelenmeli
Enflasyon muhasebesi uygulamasının uygun bir zamana ertelenmeli
‘Türk müteahhitlerin hedefi dünyayı inşa etmek’
‘Türk müteahhitlerin hedefi dünyayı inşa etmek’
Kalkınma Yolu’nda tarihi buluşma
Kalkınma Yolu’nda tarihi buluşma
MEGEM’DE 38. DÖNEM KURSLARI BAŞLADI
MEGEM’DE 38. DÖNEM KURSLARI BAŞLADI
Eskişehir’de Ahır Ve Ağılda Sağlık Hizmeti Devam Ediyor
Eskişehir’de Ahır Ve Ağılda Sağlık Hizmeti Devam Ediyor
Zorlu Enerji’den 2020 öncesinden kalan borçları yapılandıran kampanya
Zorlu Enerji’den 2020 öncesinden kalan borçları yapılandıran kampanya
Tarımın kalbi 5. kez Eskişehir’de atıyor
Tarımın kalbi 5. kez Eskişehir’de atıyor
Eskişehir’i çalışanlar açısından cazip hale getirmeliyiz
Eskişehir’i çalışanlar açısından cazip hale getirmeliyiz
OEDAŞ’ın tüketici memnuniyeti odaklı yaklaşımına uluslararası ödül
OEDAŞ’ın tüketici memnuniyeti odaklı yaklaşımına uluslararası ödül
Eskişehir Genç Rençberler Oluşumu’ndan TEPKİ
Eskişehir Genç Rençberler Oluşumu’ndan TEPKİ
Öğrenci kenti Eskişehir’de ortalama kira 15 bin 98 TL
Öğrenci kenti Eskişehir’de ortalama kira 15 bin 98 TL
OEDAŞ’tan Eskişehir’e 109,3 milyon TL’lik bakım-onarım bütçesi
OEDAŞ’tan Eskişehir’e 109,3 milyon TL’lik bakım-onarım bütçesi
“kiralarda yeni dönem..."
“kiralarda yeni dönem..."
Akıllı ulaşım sistemlerinde yerli imza
Akıllı ulaşım sistemlerinde yerli imza
Dünya’nın en iyi 100 limanına Türk damgası
Dünya’nın en iyi 100 limanına Türk damgası
Türkiye’nin döviz kasaları dolmaya başladı
Türkiye’nin döviz kasaları dolmaya başladı
Patlaç Solenoid Vanaların Kullanım Alanları ve Endüstriyel Önemi
Patlaç Solenoid Vanaların Kullanım Alanları ve Endüstriyel Önemi
Sonbahar Alışverişi Yapabileceğiniz En İyi Yerler
Sonbahar Alışverişi Yapabileceğiniz En İyi Yerler
ESO başkanı Kesikbaş’tan enflasyon muhasebesi değerlendirmesi
ESO başkanı Kesikbaş’tan enflasyon muhasebesi değerlendirmesi
Amatör ve sportif havacılar için yeni havalimanı
Amatör ve sportif havacılar için yeni havalimanı
Temmuzda 1 milyon kişi uzaktan banka müşterisi oldu
Temmuzda 1 milyon kişi uzaktan banka müşterisi oldu

Bunlar da ilginizi çekebilir