Erhan Erden SEyitgazi Belediye Başkan Adayı


Demiryolu yük taşımacılığının yarıya yakını iltisak hatları ile

Demiryolu yük taşımacılığının yarıya yakını iltisak hatları ile
Demiryolu yük taşımacılığının yarıya yakını iltisak hatları ile
15 Eylül 2024 Pazar Okuma 828

ULAŞTIRMA VE ALTYAPI BAKANI ABDULKADİR URALOĞLU: “İLTİSAK HATLARI İLE 8 AYDA 7 MİLYON 842 BİN 981 TON YÜK TAŞINDI”

-“DEMİRYOLU İLE YAPILAN YÜK TAŞIMALARININ YÜZDE 45’İ İLTİSAK HATLARIYLA GERÇEKLEŞTİRİLİYOR”

“TÜRKİYE GENELİNDE 439 KİLOMETRELİK 286 İLTİSAK HATTI BULUNUYOR, HAT UZUNLUĞUNU 654 KİLOMETREYE ÇIKARMAYI HEDEFLİYORUZ”

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, ulusal demiryolu ağındaki 439 kilometrelik 286 iltisak hattı ile, Ocak-Ağustos döneminde 7 milyon 842 bin ton yük taşındığını açıkladı. Bu hatlarla gerçekleştirilen taşımaların tüm demiryolu taşımalarının yaklaşık yüzde 45’i olduğunu vurgulayan Bakan Uraloğlu, 2024 yılının 8 aylık diliminde ise demiryolları ile toplamda 17 milyon 449 bin 75 ton yük taşındığını ifade etti. Toplam iltisak hat uzunluğunu 654 kilometreye çıkaracaklarını da kaydeden Uraloğlu, 12. Kalkınma Planı hedefleri doğrultusunda 2053 yılına kadar demiryollarının yüzde 5 olan taşımacılık payını yüzde 22'ye yükseltmeyi planladıklarını da vurguladı.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, üretim merkezlerinin hammadde, yarı mamul ve nihai ürünlerini taşımak için fabrikalara doğrudan bağlantı sağlayan iltisak hatlarının; sanayici, üretici ve ihracatçıların rekabet gücünü artırdığını vurgulayarak Türkiye’nin ulusal demiryolu ağı üzerinde 439 kilometre uzunluğunda 286 iltisak hattının bulunduğunu aktardı. Bakan Uraloğlu, bu hatlar ile gerçekleştirilen taşımaların tüm demiryolu yük taşımalarının yaklaşık yüzde 45’ini oluşturduğunu vurguladı. Uraloğlu, “2024 yılının ilk 8 ayında demiryolları ile toplamda 17 milyon 449 bin 75 ton yük taşındı. Bu 8 aylık sürede 7 milyon 842 bin 981 ton yük ise iltisak hatları ile taşındı. Bu rakamın yıl sonunda 11,5 milyonu geçeceğini tahmin ediyoruz.” dedi. Bakan Uraloğlu, 2053 yılı hedefleri doğrultusunda kara yollarındaki yüzde 72'lik yük taşımacılığı payını yüzde 57'ye düşürmeyi, demir yollarının yüzde 5 olan taşımacılık payını ise yüzde 22'ye yükseltmeyi planladıklarının da altını çizdi.

13,3 Kilometre Uzunlukta İltisak Hattı Yapım Çalışması Devam Ediyor

Uraloğlu, ayrıca Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü (AYGM), TCDD ve TCDD Taşımacılık’ın yanı sıra sektör paydaşlarıyla da iltisak hatlarının sayısını artırmak için ortak çalışmalar yürüttüklerini kaydetti. Toplam uzunluğu 13,3 kilometre olan Gelemen-Tekkeköy ve Yenikent-Kazan Soda’daki iltisak hatlarının yapım çalışmalarının devam ettiğini ifade eden Bakan Uraloğlu, yük taşımacılığında demiryolu payının artırılmasının kritik öneme sahip olduğunu vurguladı. Uraloğlu, “Toplam uzunluğu 439 kilometre olan iltisak hatlarına 12. Kalkınma Planı hedefleri doğrultusunda 74,5 kilometresi TCDD tarafından 141 kilometresi AYGM tarafından olmak üzere toplam 215 kilometre ilave ederek, lojistik merkezlerinin, fabrika, sanayi, OSB ve limanlara bağlantılarının sağlanması amacıyla toplam iltisak hattı uzunluğumuzu 654 kilometreye çıkartmayı hedefliyoruz.” diye konuştu.

“Demiryolları Çevre Dostu, Düşük Maliyetli ve Güvenilir Bir Taşımacılık Alternatifi Olarak Öne Çıkıyor”

Türkiye'de demiryolu ile yapılan yük taşımacılığının önemine değinen Bakan Uraloğlu, demiryollarının çevre dostu, düşük maliyetli ve güvenilir bir taşımacılık alternatifi olarak her zaman öne çıktığını ifade etti. Demiryolu taşımacılığının Türkiye'nin sanayileşme sürecindeki kritik rolüne de vurgu yapan Uraloğlu, demiryolu ile yapılan taşımalarda iltisak hatlarının, ürünleri ulusal demiryolu ağına ulaştırmak için önemli bir görev gördüğünün altını çizdi.



Gönderen: journal



YORUM YAZ
Bu habere yorumlar

Ekonomi

Faiz indirimi için işaret verilmeli
Faiz indirimi için işaret verilmeli
Eskişehir için Önemli Adım:DİRENÇLİLİK EYLEM PLANI
Eskişehir için Önemli Adım:DİRENÇLİLİK EYLEM PLANI
ASKON Eskişehir 2. Olağan Genel Kurulu Gerçekleşti
ASKON Eskişehir 2. Olağan Genel Kurulu Gerçekleşti
Sarsılmaz, ana sponsor olduğu İGEF 2024’te
Sarsılmaz, ana sponsor olduğu İGEF 2024’te
PTT ERİŞİM AĞI İLE DÜNYA’YI SARIYOR
PTT ERİŞİM AĞI İLE DÜNYA’YI SARIYOR
Eskişehir’de hedef yıl sonuna kadar 200 ari işletme
Eskişehir’de hedef yıl sonuna kadar 200 ari işletme
Milli Hızlı Tren’de İlk Test 2025’te
Milli Hızlı Tren’de İlk Test 2025’te
Eskişehir İhracatı Yüzde 12,49 Arttı
Eskişehir İhracatı Yüzde 12,49 Arttı
Demiryolları İle 8 Ayda Türkiye Nüfusunun İki Katı Yolcu Taşındı
Demiryolları İle 8 Ayda Türkiye Nüfusunun İki Katı Yolcu Taşındı
Sarsılmaz Silah Kuleleri global arenada
Sarsılmaz Silah Kuleleri global arenada
TEI’den Eğitime Destek
TEI’den Eğitime Destek
OEDAŞ yer altı ve yer üstü kablolarını gelişmiş sistemlerle kontrol ediyor
OEDAŞ yer altı ve yer üstü kablolarını gelişmiş sistemlerle kontrol ediyor
Enerji kayıplarını önleyen tesisat yalıtımı  sanayinin rekabet gücünü artırıyor
Enerji kayıplarını önleyen tesisat yalıtımı sanayinin rekabet gücünü artırıyor
Demiryolu yük taşımacılığının yarıya yakını iltisak hatları ile
Demiryolu yük taşımacılığının yarıya yakını iltisak hatları ile
Eğlenceli ve Öğretici: Bebekler İçin En İyi Oyuncak Seçenekleri
Eğlenceli ve Öğretici: Bebekler İçin En İyi Oyuncak Seçenekleri
Türkiye dijital liranın tanıtımını yapmalı!
Türkiye dijital liranın tanıtımını yapmalı!
Kömürhan Köprüsü Dünya’nın En İyisi
Kömürhan Köprüsü Dünya’nın En İyisi
Dünya Postacıları Ankara’da Buluşuyor
Dünya Postacıları Ankara’da Buluşuyor
Faizsiz Ev Sahibi Olmanın Püf Noktaları
Faizsiz Ev Sahibi Olmanın Püf Noktaları
Üreticilerden tarım il müdürü ve ekibine plaket
Üreticilerden tarım il müdürü ve ekibine plaket
Bitkisel üretimde yeni destekleme modeli açıklandı
Bitkisel üretimde yeni destekleme modeli açıklandı
Enflasyon muhasebesi uygulamasının uygun bir zamana  ertelenmeli
Enflasyon muhasebesi uygulamasının uygun bir zamana ertelenmeli
‘Türk müteahhitlerin hedefi dünyayı inşa etmek’
‘Türk müteahhitlerin hedefi dünyayı inşa etmek’
Kalkınma Yolu’nda tarihi buluşma
Kalkınma Yolu’nda tarihi buluşma
MEGEM’DE 38. DÖNEM KURSLARI BAŞLADI
MEGEM’DE 38. DÖNEM KURSLARI BAŞLADI
Eskişehir’de Ahır Ve Ağılda Sağlık Hizmeti Devam Ediyor
Eskişehir’de Ahır Ve Ağılda Sağlık Hizmeti Devam Ediyor
Zorlu Enerji’den 2020 öncesinden kalan borçları yapılandıran kampanya
Zorlu Enerji’den 2020 öncesinden kalan borçları yapılandıran kampanya
Tarımın kalbi 5. kez Eskişehir’de atıyor
Tarımın kalbi 5. kez Eskişehir’de atıyor
Eskişehir’i çalışanlar açısından cazip hale getirmeliyiz
Eskişehir’i çalışanlar açısından cazip hale getirmeliyiz
OEDAŞ’ın tüketici memnuniyeti odaklı yaklaşımına uluslararası ödül
OEDAŞ’ın tüketici memnuniyeti odaklı yaklaşımına uluslararası ödül
Eskişehir Genç Rençberler Oluşumu’ndan TEPKİ
Eskişehir Genç Rençberler Oluşumu’ndan TEPKİ
Öğrenci kenti Eskişehir’de ortalama kira 15 bin 98 TL
Öğrenci kenti Eskişehir’de ortalama kira 15 bin 98 TL
OEDAŞ’tan Eskişehir’e 109,3 milyon TL’lik bakım-onarım bütçesi
OEDAŞ’tan Eskişehir’e 109,3 milyon TL’lik bakım-onarım bütçesi
“kiralarda yeni dönem..."
“kiralarda yeni dönem..."
Akıllı ulaşım sistemlerinde yerli imza
Akıllı ulaşım sistemlerinde yerli imza
Dünya’nın en iyi 100 limanına Türk damgası
Dünya’nın en iyi 100 limanına Türk damgası
Türkiye’nin döviz kasaları dolmaya başladı
Türkiye’nin döviz kasaları dolmaya başladı
Patlaç Solenoid Vanaların Kullanım Alanları ve Endüstriyel Önemi
Patlaç Solenoid Vanaların Kullanım Alanları ve Endüstriyel Önemi
Sonbahar Alışverişi Yapabileceğiniz En İyi Yerler
Sonbahar Alışverişi Yapabileceğiniz En İyi Yerler
ESO başkanı Kesikbaş’tan enflasyon muhasebesi değerlendirmesi
ESO başkanı Kesikbaş’tan enflasyon muhasebesi değerlendirmesi
Amatör ve sportif havacılar için yeni havalimanı
Amatör ve sportif havacılar için yeni havalimanı
Temmuzda 1 milyon kişi uzaktan banka müşterisi oldu
Temmuzda 1 milyon kişi uzaktan banka müşterisi oldu

Bunlar da ilginizi çekebilir