Erhan Erden SEyitgazi Belediye Başkan Adayı


Akıllı ulaşım sistemlerinde yerli imza

Akıllı ulaşım sistemlerinde yerli imza
Akıllı ulaşım sistemlerinde yerli imza
25 Ağustos 2024 Pazar Okuma 13.641

ULALTIRMA VE ALTYAPI BAKANI URALOĞLU, KOOPERATİF AKILLI ULAŞIM SİSTEMLERİNE YÖNELİK MERKEZİ YAZILIM PLATFORMU GELİŞTİRİLMESİ PROJESİ İMZA TÖRENİ’NDE KONUŞTU:

“PROJE HİZMETE ALINDIĞINDA AKILLI ULAŞIM SİSTEMİ MİMARİSİ, TÜRKSAT UYDULARI İLE DESTEKLENEREK KESİNTİSİZ HALE GELECEK”

“PROJE KAPSAMINDA K-AUS VE AUS SİSTEMLERİN KURULACAĞI ANTALYA İLE İSTANBUL’DA FİBER VE ENERJİ ALTYAPI KURULUMLARINI DA GERÇEKLEŞTİRECEĞİZ”

“PROJEMİZİ 23 KASIM 2026 TARİHİNDE TAMAMLAMAYI HEDEFLİYORUZ”

"AKILLI ULAŞIM SİSTEMLERİNİ ARTIK YERLİ YAZILIMLARIMIZLA SAĞLAYACAĞIZ"

 "AKILLI ULAŞIM SİSTEMLERİNİN VE KOOPERATİF AKILLI ULAŞIM SİSTEMLERİNİ TEK BİR MERKEZİ IOT YAZILIM ÇATISI ALTINDA TOPLAYARAK AUS STANDARDİZASYONUNU SAĞLAYACAĞIZ”

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, “Kooperatif Akıllı Ulaşım Sistemlerine Yönelik Merkezi Yazılım Platformu Geliştirilmesi Projesi’nin KGM, TÜRKSAT ve Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Araştırmaları Merkezi ile yapılan bir AR-GE projesi olduğunu belirterek pilot projenin Karayolları Genel Müdürlüğü, İstanbul ve Antalya Bölge Müdürlüklerinde gerçekleştirileceğini bildirdi. Bakan Uraloğlu, “İstanbul Bölge Müdürlüğündeki Hasdal-İstanbul Havalimanı arasında 30 kilometrelik kesimde Kooperatif Akıllı Ulaşım Sistemleri Test ve Uygulama Koridoru tesis edilecektir. Antalya Bölge Müdürlüğü’nde de yaklaşık 30 kilometrelik koridorda da değişken mesaj ve trafik işaretleri ve kamera sistemleri gibi akıllı ulaşım sistemleri tesis ederek tüm bu sistemler fiber optik kablo üzerinden Bölge Müdürlüğümüze ve genel müdürlüğümüze bağlanacak. Ayrıca GLOSA yani yeşil ışık optimum hız tavsiyesi servisini Antalya-Sandıklı hattında seçilen bazı sinyalize kavşaklarda da uygulayacağız.” dedi. Uraloğlu, Akıllı Ulaşım Sistemlerinin ve Kooperatif Akıllı Ulaşım Sistemlerini tek bir merkezi IoT yazılım çatısı altında toplayarak AUS standardizasyonunu sağlayacaklarını bildirerek, “Proje hizmete alındığında akıllı ulaşım sistemi mimarisi, Türksat uyduları ile desteklenerek kesintisiz hale gelecek.” diye konuştu. Proje yazılım altyapısının tamamlanmasını ve saha kurulumunu 23 Kasım 2025 tarihinde bitirmeyi planladıklarını belirten Uraloğlu, “12 aylık bakım süresinin ardında da projemizi 23 Kasım 2026 tarihinde tamamlamayı hedefliyoruz.” dedi.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Bakanlığa bağlı Karayolları Genel Müdürlüğü, TÜRKSAT ve Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Araştırmaları Merkezi’nin ortak çalışmasıyla hayata geçirilen; “Kooperatif Akıllı Ulaşım Sistemlerine Yönelik Merkezi Yazılım Platformu Geliştirilmesi Projesi”nin imza törenine katıldı. Bakan Uraloğlu burada yaptığı açıklamada, Akıllı Ulaşım Sistemleri’nin ulaşımın daha güvenli, konforlu, enerji verimliliği sağlayan, ulaşım ağlarını etkin bir şekilde yöneten, bilgi ve haberleşme teknolojilerine dayanan sistemler bütünü olduğunun altını çizdi.  

Bakan Uraloğlu, Akıllı Ulaşım Sistemleri’nin ulaşım altyapısının optimizasyonuna, kullanıcılar için ulaşım hizmetlerinin kalitesinin iyileştirilmesine, seyahat güvenliğinin artmasına ve çevre dostu ulaşım seçenekleri sunulmasına katkı sağladığını vurgulayarak, “Bu noktada Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak tüm ulaşım modlarında olduğu gibi Karayolları ağımızda da; seyahat sürelerini azaltmak, trafik güvenliğini arttırmak, mevcut yol kapasitelerini etkin kullanmak ve enerji verimliliği sağlayarak ülke ekonomisine katkı sağlamak için akıllı ulaşım sistemlerini yaygınlaştırmaya devam ediyoruz. Karayolu altyapımızı akıllı ve otonom teknolojilerle donatarak, hızlı ve emniyetli yollar tesis etme çalışmalarımızı sürdürüyoruz.” dedi.

Uraloğlu, “Kooperatif Akıllı Ulaşım Sistemlerine Yönelik Merkezi Yazılım Platformu Geliştirilmesi Projesi”nin önemine işaret ederek, “Özellikle yüksek teknoloji kullanan sistemlerin yazılımlarının yerli ve milli olması ülkemizin menfaati açısından çok önemlidir.” ifadelerini kullandı.

“Artık Hepimiz İçin En Önemli Şey Zaman; Hiçbir Yerde Beklemek İstemiyoruz”

Türkiye’nin Akıllı Ulaşım Sistemleriyle tanışmasının ilk defa elektronik ücret ödeme sistemleriyle başladığını hatırlatan Uraloğlu, “Türkiye karayolu ağında, otoyol ve köprülerde ilk olarak 1999 yılında OGS uygulanmaya başladı. Daha sonra ise sürücülerin yanlarında taşıyabilecekleri elektronik kartlar ile ödeme yapılması sağlanan Kartlı Geçiş Sistemi devreye alındı.1 Şubat 2013 tarihinden itibaren ise KGS tamamen kaldırılarak HGS yeni Hızlı Geçiş Sistemi uygulaması başladı. Artık hepimiz için en önemli şey zaman; hiçbir yerde beklemek istemiyoruz.” şeklinde konuştu.

Otoyollardaki gişe alanlarındaki kulvarların trafikle ilgili bir risk alanı olduğunu söyleyen Uraloğlu, bu sebeple serbest geçiş sistemini geliştirdiklerini ve ülke genelinde yaygınlaştıracaklarını ifade ederek, “Ama bu alandaki en önemli adımlar Karayolları Genel Müdürlüğümüzün bünyesinde Akıllı Ulaşım Sistemleri Merkezlerinin kurulmasıyla atıldı. Bu merkezleri kısaca; belli noktalara yerleştirilen meteorolojik algılayıcılar, değişken mesaj işaretleri ve kamera gibi cihazlar eliyle tüm verilerin toplandığı ve yol kullanıcılarının anlık olarak bilgilendirilmesinin sağlandığı merkezler olarak düşünülebiliriz.” dedi.

“Van’da Bulunan Merkezin Ses, Görüntüleme ve Otomasyon Sistemi Tesisi Çalışmalarını Da Bu Yıl Bitirmeyi Hedefliyoruz”

Uraloğlu, ilk olarak Karayolları Genel Müdürlüğünün her bölge müdürlüğünde 1 adet Akıllı Ulaşım Sistemleri Merkezi olmak üzere toplam 17 merkez ve bu merkezlerin bağlanacağı Ana Merkezin de Genel Müdürlük yerleşkesinde kurulmasını planladıklarını aktararak, “Ana Akıllı Ulaşım Sistemleri Merkezi’nin ses görüntüleme ve Otomasyon Sistemin 2020 yılında, Antalya’da bulunan Karayolları 13. Bölge Müdürlüğündeki merkezin sistemlerini ise 2022 yılında tamamladık. Van’da bulunan Karayolları 11. Bölge Müdürlüğü yerleşkesindeki merkezin ses, görüntüleme ve otomasyon sistemi tesisi çalışmalarını da bu yıl bitirmeyi hedefliyoruz. İstanbul, İzmir, Konya, Ankara, Mersin, Kayseri, Samsun, Diyarbakır, Trabzon, Erzurum, Bursa, Kastamonu, Sivas ve Kars Bölge Müdürlüklerindeki merkezlerin proje hazırlama çalışmaları sürüyor. Elazığ’daki 8. Bölge Müdürlüğü’nün de AUS Merkezi proje çalışmaları da devam ediyor.” diye konuştu.

Uraloğlu, Ana Akıllı Ulaşım Sistemleri Merkezinde görüntü entegrasyon çalışmaları kapsamında; İstanbul-İzmir Otoyolu, Kuzey Marmara Otoyolu, Menemen-Aliağa-Çandarlı Otoyolu, Ankara-Niğde Otoyolu, Yavuz Sultan Selim Köprüsü, Osmangazi Köprüsü ve 1915 Çanakkale Köprüsü’ne ait kamera görüntüleri ile kurum ağına bağlı Karla Mücadele, Karayolları Denetim İstasyonları ve Fatih Sultan Mehmet Köprüsü ile 15 Temmuz Şehitler Köprüsü görüntüleri Ana Akıllı Ulaşım Sistemleri Merkezindeki ekranlar üzerinden izlenebildiğini kaydetti.

Akıllı Ulaşım Sistemleri bileşenleri olan meteorolojik bilgi istasyonları, kameralar ve olay algılama uygulamalarımız sayesinde hava olayları, çevre şartları ve olası kazalar gibi değişkenlerin etkilerini anında tespit ettiklerini belirten Uraloğlu, “Sinyalizasyon sistemleri, değişken mesaj işaretleri, radyo yayınları ve mobil bilgi uygulamaları ile tüm sürücülerimizi yol durumlarına dair anlık bilgilendirebiliyoruz. Bu kapsamda ülke genelindeki otoyol, devlet ve il yolları üzerinde; 2 bin 990 adet sinyalizasyon, 5 bin 152 adet kamera, 149 adet Meteoroloji İstasyonu, 710 adet Değişken Mesaj İşareti, bin 120 adet Değişken Trafik İşareti, 209 adet hız tespit ve uyarı radarı ve bin 723 adet ışıklı uyarı ve güvenlik cihazı bulunmaktadır. Bu cihazların aktif ve verimli kullanılması için internet alt yapısı da çok önemlidir.” dedi.

“Karayollarında Bulunan Fiber Optik Kablo Haberleşme Altyapısı Uzunluğu 7 Bin 629 Kilometreye Ulaştı”

Uraloğlu, bugün itibarıyla devlet ve il yollarında haberleşme altyapısı tesisi tamamlanan toplam 3 bin kilometre yol ve otoyol ağında mevcut 4 bin 629 kilometrelik haberleşme altyapısı olduğunu belirterek, “Ülkemizdeki karayollarında bulunan fiber optik kablo haberleşme altyapısı uzunluğu 7 bin 629 kilometreye ulaşmıştır. Bu kapsamda yollarımıza toplam 15 bin kilometre karayolu ağına fiber kablo tesis edilmesi planlanmakta ve çalışmalarda aşama aşama devam etmektedir.” ifadelerini kullandı.

“AUS Vasıtasıyla Yollardaki Güvenliği Maksimum Düzeye Çıkarken Gereksiz Zaman ve Maddi Kayıpları Da Önleyeceğiz”

Sinyalizasyon, kamera, değişken mesaj ve trafik işaretleri gibi akıllı ulaşım sistemi cihazları insani olarak geldiği anlama da değinen Uraloğlu, “Bakın; yolda aniden meydana gelen bir kaza, herhangi bir nedenle durmak zorunda olan bir araç, gizli buzlanma, yola düşen bir nesne gibi planlanmamış durumlarda sürücüler bazen bu ani gelişmeleri fark edemeyebiliyor. Maalesef hiç istemediğimiz sonuçlarla yüzleşebiliyoruz. İşte bahsettiğim bu cihazlar sayesinde yol kullanıcılarına anlık bilgilendirme sağladığımızda bu tür istenmeyen sonuçları minimize edeceğiz. Akıllı ulaşım sistemleri vasıtasıyla yollardaki güvenliği maksimum düzeye çıkarken gereksiz zaman ve maddi kayıpları da önleyeceğiz.” dedi.

Büyük Şehirlerdeki Trafik Sıkışıklığının Sosyal Yaşama Olumsuz Etkisi En Aza İnecek

Büyük şehirlerdeki trafik sıkışıklığının sosyal yaşama olumsuz etkisi en aza ineceğini, insanların stresten uzak, huzurlu bir şekilde yolculuk etmelerini sağlayacaklarını söyleyerek, “Ehliyetini yeni almış acemi sürücülerimizi düşünün…Hepimiz yola ilk çıktığımızda bu acemilik sürecini yaşıyor ve az önce bahsettiğim durumlarla karşılaşabiliyoruz. Ya da araç kullanan hanımefendilerin bir anda ortaya çıkan bu tür durumlarda ya da sıkışık bir gişe geçişinde yaşadığı tedirginliği düşünün. İşte Akıllı Ulaşım Sistemleri yaygınlaştıkça yollarda stresten ve tedirginlikten uzak çok daha güvenli ve konforlu bir seyahat imkanına kavuşacağız ve artık bunu yerli yazılımlarımızla sağlayacağız.” şeklinde konuştu.

Bakan Uraloğlu, “Kooperatif Akıllı Ulaşım Sistemlerine Yönelik Merkezi Yazılım Platformu Geliştirilmesi Projesi” KGM, TÜRKSAT ve Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Araştırmaları Merkezi ile yapılan 3’lü protokol eliyle geliştirilen bir AR-GE projesi olduğunu vurgulayarak, “Proje; saha ve merkez donanımları ile merkezi yazılım platformu olmak üzere 3 ana başlıktan oluşmaktadır. Pilot proje; Karayolları Genel Müdürlüğü, 1. İstanbul Bölge Müdürlüğü ve 13. Antalya Bölge Müdürlüğünde gerçekleştirilecektir. Proje kapsamında oluşturulacak Merkezi Yazılım tamamlandıktan sonra tüm Bölge Müdürlüklerinde kullanılacaktır.” dedi.

Hasdal-İstanbul Havalimanı Arasına Kooperatif Akıllı Ulaşım Sistemleri Test ve Uygulama Koridoru Tesis Edilecek

Proje çalışmaları kapsamında pilot bölgelerden biri olan Karayolları İstanbul Bölge Müdürlüğündeki Hasdal-İstanbul Havalimanı arasındaki 30 kilometrelik kesimde Kooperatif Akıllı Ulaşım Sistemleri (K-AUS) Test ve Uygulama Koridoru tesis edileceğini bildirerek, “AUS Sistemlerinden elde edilen veriler araç içi ünitelere iletilecek, araç-araç, araç-altyapı haberleşmesi sağlanarak trafiğin etkin ve verimli kullanılması, kazaların azaltılması sağlanacak. Yol durumu hakkında elde edilen güncel bilgiler ile Akıllı Ulaşım Sistemleri Merkezleri üzerinden sürücülerin anlık olarak uyarılması ve bilgilendirilmesi sağlanacak. Ayrıca gelişen teknolojilerle birlikte 5G gibi yeni haberleşme altyapılarının da testlerinin bu koridorda yapılmasını öngörüyoruz.” diye konuştu.

“Yeşil Işık Optimum Hız Tavsiyesi Servisini Antalya-Sandıklı Hattında Seçilen Bazı Sinyalize Kavşaklarda Uygulayacağız”

Uraloğlu, araç algılayıcı sistemleri, katılım kontrol sistemleri, hız tespiti için plaka tanıma sistemleri, kamera sistemleri, değişken mesaj işaretleri, fiber optik kablo haberleşme altyapısı bileşenleri, meteoroloji istasyonları gibi sistemleri temin ve tesis edeceklerinin de altını çizerek, “İkinci pilot bölge olan Karayolları Antalya Bölge Müdürlüğü’nde de yaklaşık 30 kilometrelik koridorda da değişken mesaj ve trafik işaretleri ve kamera sistemleri gibi akıllı ulaşım sistemleri tesis ederek tüm bu sistemler fiber optik kablo üzerinden Bölge Müdürlüğümüze ve genel müdürlüğümüze bağlanacaktır. Ayrıca GLOSA yani yeşil ışık optimum hız tavsiyesi servisini Antalya-Sandıklı hattında seçilen bazı sinyalize kavşaklarda da uygulayacağız.” dedi.

Uraloğlu, buradaki Ana AUS Merkezinde ise sahadaki tüm sistemlerin ortak bir çatı yazılımla kontrol ve yönetimi sağlanacağını belirterek, “Bu çatı yazılım kapsamında mobil uygulama da hazırlanarak hizmete sunulacaktır. Merkezi Yazılım Platformunun hizmet vereceği bilgi işlem tabanlı donanımlar Genel Müdürlüğümüzde yer alan sistem odasında konuşlandırılacaktır.” dedi.

“Kooperatif Akıllı Ulaşım Sistemlerini Tek Bir Merkezi IoT Yazılım Çatısı Altında Toplayarak AUS Standardizasyonunu Sağlayacağız”

Uraloğlu, bir ulusal AUS mimarisi ve yazılımı geliştirdiklerini belirterek, “Akıllı Ulaşım Sistemlerinin ve Kooperatif Akıllı Ulaşım Sistemlerini tek bir merkezi IoT yazılım çatısı altında toplayarak AUS standardizasyonunu sağlayacağız. Proje hizmete alındığında akıllı ulaşım sistemi mimarisi, Türksat uyduları ile desteklenerek kesintisiz hale gelecek. Bu sayede sistemler arası bütünlük ve birlikte çalışabilirliği tesis ederek operasyonel kabiliyetin arttırılmasını hedefliyoruz. Ayrıca proje kapsamında K-AUS ve AUS Sistemlerin kurulacağı Antalya ile İstanbul’da Fiber ve Enerji altyapı kurulumlarını da gerçekleştireceğiz.” dedi.

Proje yazılım altyapısının tamamlanmasını ve saha kurulumunu 23 Kasım 2025 tarihinde bitirmeyi planladıklarını belirten Uraloğlu, “12 aylık bakım süresinin ardında da projemizi 23 Kasım 2026 tarihinde tamamlamayı hedefliyoruz. Şimdiden hayırlı uğurlu olsun.” ifadelerini kullandı.

Bakan Uraloğlu sözlerine şu şekilde devam etti:

“Yollarımızı Ulaşımda Aklın Yolu dediğimiz akıllı ulaşım sistemleri ile donatmaya devam edeceğimizden kimsenin şüphesi olmasın. Bu proje vesilesiyle Bakanlığımızın üç önemli kuruluşu arasında ulaşım sistemlerimizin gelişmesi adına oluşan diyalog ve işbirliğinin de örnek teşkil etmesini ve devamını diliyorum. Çalışmalarınızda her zaman yanınızda ve destekçiniz olduğumuzu yinelemek istiyorum. 2 yıllık sürede ulaşım noktasında birçok projeye imza attık, bize bu anlamda hedefleri gösteren Sayın Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan’a teşekkür ediyorum. Bu düşüncelerle Karayolları Genel Müdürlüğü, TÜRKSAT ve Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Araştırmaları Merkezi kurumlarımız arasında imzalanan iş birliği protokolünün şimdiden başta tüm paydaşları olmak üzere Karayolları sektörümüze ve ülkemize hayırlı uğurlu olmasını temenni ediyorum.”



Gönderen: journal



YORUM YAZ
Bu habere yorumlar

Ekonomi

Türk Hava Yolları, "Avrupa’nın En İyi Hava Yolu" Seçildi
Türk Hava Yolları, "Avrupa’nın En İyi Hava Yolu" Seçildi
72 Binden Fazla Motokurye Kayıt Altına Alındı
72 Binden Fazla Motokurye Kayıt Altına Alındı
OVP’den Kayıt Dışına Dijital Çözüm Geliyor
OVP’den Kayıt Dışına Dijital Çözüm Geliyor
Hayvancılık Desteklerinde Artışa Gidildi
Hayvancılık Desteklerinde Artışa Gidildi
TOKİ’den Geri Ödemelere Yüzde 25 İndirim Kampanyası
TOKİ’den Geri Ödemelere Yüzde 25 İndirim Kampanyası
Deprem Bölgelerindeki Demiryolları Yenileniyor
Deprem Bölgelerindeki Demiryolları Yenileniyor
Eskişehir’de Desteklenecek Tarım Ürünleri Açıklandı
Eskişehir’de Desteklenecek Tarım Ürünleri Açıklandı
İkinci Emeklilik Sistemi Nasıl Olacak?
İkinci Emeklilik Sistemi Nasıl Olacak?
ESO Aile Şenliği Beşinci Kez Düzenlendi: Sanayiciler ve Aileleri Coşkuyla Buluştu
ESO Aile Şenliği Beşinci Kez Düzenlendi: Sanayiciler ve Aileleri Coşkuyla Buluştu
Zirai Dondan Etkilenen Çiftçilere Destek Ödemesi Yapılacak
Zirai Dondan Etkilenen Çiftçilere Destek Ödemesi Yapılacak
İstanbul Havalimanı, Avrupa’nın En Yoğun Havalimanı Oldu
İstanbul Havalimanı, Avrupa’nın En Yoğun Havalimanı Oldu
Türkiye, Kendi Nükleer Reaktörünü Geliştirmek İçin Harekete Geçti
Türkiye, Kendi Nükleer Reaktörünü Geliştirmek İçin Harekete Geçti
Gayrimenkulde Yapay Zeka Dönemi: Düşük Tapu Beyanına Ağır Cezalar Geliyor
Gayrimenkulde Yapay Zeka Dönemi: Düşük Tapu Beyanına Ağır Cezalar Geliyor
Sanayi ve Teknoloji İl Müdürü Kadir Uysal, MÜSİAD Üyelerine Destekleri Anlattı
Sanayi ve Teknoloji İl Müdürü Kadir Uysal, MÜSİAD Üyelerine Destekleri Anlattı
Bakan Yumaklı: Ağustosta Gıda İşletmelerine 91 Binden Fazla Denetim Yapıldı
Bakan Yumaklı: Ağustosta Gıda İşletmelerine 91 Binden Fazla Denetim Yapıldı
Eskişehir’de Çiftçilere Kanola Tohumu Desteği Sağlandı
Eskişehir’de Çiftçilere Kanola Tohumu Desteği Sağlandı
10 Soruda Emlak Katılım Tasarruf Finansmanı
10 Soruda Emlak Katılım Tasarruf Finansmanı
Eskişehir’in 2024 Vergi Rekortmenleri Açıklandı
Eskişehir’in 2024 Vergi Rekortmenleri Açıklandı
Çiftçilere Yaklaşık 275 Milyon Liralık Tarımsal Destekleme Ödemesi
Çiftçilere Yaklaşık 275 Milyon Liralık Tarımsal Destekleme Ödemesi
Maliye, Düşük Tapu Bedeli Beyanlarına Karşı Harekete Geçti
Maliye, Düşük Tapu Bedeli Beyanlarına Karşı Harekete Geçti
Eskişehir’in 50 Yıllık Liman Hayali Gerçek Oluyor
Eskişehir’in 50 Yıllık Liman Hayali Gerçek Oluyor
Tepebaşı Kaymakamı Sadettin Yücel’den MÜSİAD Eskişehir Şubesi’ne Ziyaret
Tepebaşı Kaymakamı Sadettin Yücel’den MÜSİAD Eskişehir Şubesi’ne Ziyaret
Türkiye, Doğal Gaz Tedarikinde Önemli Anlaşmalar Yaptı
Türkiye, Doğal Gaz Tedarikinde Önemli Anlaşmalar Yaptı
Isı Yalıtımı Olmayan Binaların Türkiye’ye Maliyeti: Yılda 10 Milyar Dolar
Isı Yalıtımı Olmayan Binaların Türkiye’ye Maliyeti: Yılda 10 Milyar Dolar
Tamamlayıcı Emeklilik Sistemi (TES) Nedir?
Tamamlayıcı Emeklilik Sistemi (TES) Nedir?
Bakan Kurum, Emlak Katılım Tasarruf Finansman Sistemi’ni Açıkladı
Bakan Kurum, Emlak Katılım Tasarruf Finansman Sistemi’ni Açıkladı
TOKİ’den Yüzde 25 İndirim Kampanyası
TOKİ’den Yüzde 25 İndirim Kampanyası
ESO Gıda Sanayicilerinden Hükümete İki Kritik Talep
ESO Gıda Sanayicilerinden Hükümete İki Kritik Talep
Eskişehir’de Şarküteri Çalışanlarına Gıda Güvenliği Eğitimi Verildi
Eskişehir’de Şarküteri Çalışanlarına Gıda Güvenliği Eğitimi Verildi
Türkiye Doğal Gaz Tedarikini Çeşitlendiriyor: 15 Milyar Metreküplük LNG Anlaşması
Türkiye Doğal Gaz Tedarikini Çeşitlendiriyor: 15 Milyar Metreküplük LNG Anlaşması
"Türkiye Tarımsal Hâsılada Avrupa’da Birinci, Dünyada Yedinci"
"Türkiye Tarımsal Hâsılada Avrupa’da Birinci, Dünyada Yedinci"
ÇCSİB: Çimento Sektörü İhracatta Büyüyor, Ancak Kur Baskısı Kârlılığı Zorluyor
ÇCSİB: Çimento Sektörü İhracatta Büyüyor, Ancak Kur Baskısı Kârlılığı Zorluyor
TESK: Basit Usulden Gerçek Usule Geçiş Ertelenmeli
TESK: Basit Usulden Gerçek Usule Geçiş Ertelenmeli
Hükümetten Vatandaşa Faizsiz Ev, Araç ve İş Yeri Projesi
Hükümetten Vatandaşa Faizsiz Ev, Araç ve İş Yeri Projesi
HÜRJET, Tasarım ve Üretim Organizasyonu Onaylarını Aldı
HÜRJET, Tasarım ve Üretim Organizasyonu Onaylarını Aldı
Gıda ve Tekstil Sektörleri Fikir Sofrası’nda Bir Araya Geldi
Gıda ve Tekstil Sektörleri Fikir Sofrası’nda Bir Araya Geldi
ETO Ağustos 2025 Ekonomik Göstergeler Raporunu Açıkladı
ETO Ağustos 2025 Ekonomik Göstergeler Raporunu Açıkladı
TÜKDES: Yatlardan ÖTV Alınması Yeterli Değil, Daha Adil Bir Vergilendirme Gerekli
TÜKDES: Yatlardan ÖTV Alınması Yeterli Değil, Daha Adil Bir Vergilendirme Gerekli
BOTAŞ, Üç Büyük Enerji Deviyle 8,7 Milyar Metreküplük Doğal Gaz Anlaşması İmzaladı
BOTAŞ, Üç Büyük Enerji Deviyle 8,7 Milyar Metreküplük Doğal Gaz Anlaşması İmzaladı
Güneş ve Rüzgâr Enerjisi İçin Yeni YEKA Yarışmaları Başlıyor
Güneş ve Rüzgâr Enerjisi İçin Yeni YEKA Yarışmaları Başlıyor
KOSGEB’den İşletmelere Özel Rapor: İşletme Değerlendirme Raporu (İDR)
KOSGEB’den İşletmelere Özel Rapor: İşletme Değerlendirme Raporu (İDR)
ATM’lerde Yeni Dönem: Para Yatırma ve Çekme Limitleri Değişti
ATM’lerde Yeni Dönem: Para Yatırma ve Çekme Limitleri Değişti

Bunlar da ilginizi çekebilir