Erhan Erden SEyitgazi Belediye Başkan Adayı


Akıllı ulaşım sistemlerinde yerli imza

Akıllı ulaşım sistemlerinde yerli imza
Akıllı ulaşım sistemlerinde yerli imza
25 Ağustos 2024 Pazar Okuma 13.678

ULALTIRMA VE ALTYAPI BAKANI URALOĞLU, KOOPERATİF AKILLI ULAŞIM SİSTEMLERİNE YÖNELİK MERKEZİ YAZILIM PLATFORMU GELİŞTİRİLMESİ PROJESİ İMZA TÖRENİ’NDE KONUŞTU:

“PROJE HİZMETE ALINDIĞINDA AKILLI ULAŞIM SİSTEMİ MİMARİSİ, TÜRKSAT UYDULARI İLE DESTEKLENEREK KESİNTİSİZ HALE GELECEK”

“PROJE KAPSAMINDA K-AUS VE AUS SİSTEMLERİN KURULACAĞI ANTALYA İLE İSTANBUL’DA FİBER VE ENERJİ ALTYAPI KURULUMLARINI DA GERÇEKLEŞTİRECEĞİZ”

“PROJEMİZİ 23 KASIM 2026 TARİHİNDE TAMAMLAMAYI HEDEFLİYORUZ”

"AKILLI ULAŞIM SİSTEMLERİNİ ARTIK YERLİ YAZILIMLARIMIZLA SAĞLAYACAĞIZ"

 "AKILLI ULAŞIM SİSTEMLERİNİN VE KOOPERATİF AKILLI ULAŞIM SİSTEMLERİNİ TEK BİR MERKEZİ IOT YAZILIM ÇATISI ALTINDA TOPLAYARAK AUS STANDARDİZASYONUNU SAĞLAYACAĞIZ”

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, “Kooperatif Akıllı Ulaşım Sistemlerine Yönelik Merkezi Yazılım Platformu Geliştirilmesi Projesi’nin KGM, TÜRKSAT ve Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Araştırmaları Merkezi ile yapılan bir AR-GE projesi olduğunu belirterek pilot projenin Karayolları Genel Müdürlüğü, İstanbul ve Antalya Bölge Müdürlüklerinde gerçekleştirileceğini bildirdi. Bakan Uraloğlu, “İstanbul Bölge Müdürlüğündeki Hasdal-İstanbul Havalimanı arasında 30 kilometrelik kesimde Kooperatif Akıllı Ulaşım Sistemleri Test ve Uygulama Koridoru tesis edilecektir. Antalya Bölge Müdürlüğü’nde de yaklaşık 30 kilometrelik koridorda da değişken mesaj ve trafik işaretleri ve kamera sistemleri gibi akıllı ulaşım sistemleri tesis ederek tüm bu sistemler fiber optik kablo üzerinden Bölge Müdürlüğümüze ve genel müdürlüğümüze bağlanacak. Ayrıca GLOSA yani yeşil ışık optimum hız tavsiyesi servisini Antalya-Sandıklı hattında seçilen bazı sinyalize kavşaklarda da uygulayacağız.” dedi. Uraloğlu, Akıllı Ulaşım Sistemlerinin ve Kooperatif Akıllı Ulaşım Sistemlerini tek bir merkezi IoT yazılım çatısı altında toplayarak AUS standardizasyonunu sağlayacaklarını bildirerek, “Proje hizmete alındığında akıllı ulaşım sistemi mimarisi, Türksat uyduları ile desteklenerek kesintisiz hale gelecek.” diye konuştu. Proje yazılım altyapısının tamamlanmasını ve saha kurulumunu 23 Kasım 2025 tarihinde bitirmeyi planladıklarını belirten Uraloğlu, “12 aylık bakım süresinin ardında da projemizi 23 Kasım 2026 tarihinde tamamlamayı hedefliyoruz.” dedi.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Bakanlığa bağlı Karayolları Genel Müdürlüğü, TÜRKSAT ve Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Araştırmaları Merkezi’nin ortak çalışmasıyla hayata geçirilen; “Kooperatif Akıllı Ulaşım Sistemlerine Yönelik Merkezi Yazılım Platformu Geliştirilmesi Projesi”nin imza törenine katıldı. Bakan Uraloğlu burada yaptığı açıklamada, Akıllı Ulaşım Sistemleri’nin ulaşımın daha güvenli, konforlu, enerji verimliliği sağlayan, ulaşım ağlarını etkin bir şekilde yöneten, bilgi ve haberleşme teknolojilerine dayanan sistemler bütünü olduğunun altını çizdi.  

Bakan Uraloğlu, Akıllı Ulaşım Sistemleri’nin ulaşım altyapısının optimizasyonuna, kullanıcılar için ulaşım hizmetlerinin kalitesinin iyileştirilmesine, seyahat güvenliğinin artmasına ve çevre dostu ulaşım seçenekleri sunulmasına katkı sağladığını vurgulayarak, “Bu noktada Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak tüm ulaşım modlarında olduğu gibi Karayolları ağımızda da; seyahat sürelerini azaltmak, trafik güvenliğini arttırmak, mevcut yol kapasitelerini etkin kullanmak ve enerji verimliliği sağlayarak ülke ekonomisine katkı sağlamak için akıllı ulaşım sistemlerini yaygınlaştırmaya devam ediyoruz. Karayolu altyapımızı akıllı ve otonom teknolojilerle donatarak, hızlı ve emniyetli yollar tesis etme çalışmalarımızı sürdürüyoruz.” dedi.

Uraloğlu, “Kooperatif Akıllı Ulaşım Sistemlerine Yönelik Merkezi Yazılım Platformu Geliştirilmesi Projesi”nin önemine işaret ederek, “Özellikle yüksek teknoloji kullanan sistemlerin yazılımlarının yerli ve milli olması ülkemizin menfaati açısından çok önemlidir.” ifadelerini kullandı.

“Artık Hepimiz İçin En Önemli Şey Zaman; Hiçbir Yerde Beklemek İstemiyoruz”

Türkiye’nin Akıllı Ulaşım Sistemleriyle tanışmasının ilk defa elektronik ücret ödeme sistemleriyle başladığını hatırlatan Uraloğlu, “Türkiye karayolu ağında, otoyol ve köprülerde ilk olarak 1999 yılında OGS uygulanmaya başladı. Daha sonra ise sürücülerin yanlarında taşıyabilecekleri elektronik kartlar ile ödeme yapılması sağlanan Kartlı Geçiş Sistemi devreye alındı.1 Şubat 2013 tarihinden itibaren ise KGS tamamen kaldırılarak HGS yeni Hızlı Geçiş Sistemi uygulaması başladı. Artık hepimiz için en önemli şey zaman; hiçbir yerde beklemek istemiyoruz.” şeklinde konuştu.

Otoyollardaki gişe alanlarındaki kulvarların trafikle ilgili bir risk alanı olduğunu söyleyen Uraloğlu, bu sebeple serbest geçiş sistemini geliştirdiklerini ve ülke genelinde yaygınlaştıracaklarını ifade ederek, “Ama bu alandaki en önemli adımlar Karayolları Genel Müdürlüğümüzün bünyesinde Akıllı Ulaşım Sistemleri Merkezlerinin kurulmasıyla atıldı. Bu merkezleri kısaca; belli noktalara yerleştirilen meteorolojik algılayıcılar, değişken mesaj işaretleri ve kamera gibi cihazlar eliyle tüm verilerin toplandığı ve yol kullanıcılarının anlık olarak bilgilendirilmesinin sağlandığı merkezler olarak düşünülebiliriz.” dedi.

“Van’da Bulunan Merkezin Ses, Görüntüleme ve Otomasyon Sistemi Tesisi Çalışmalarını Da Bu Yıl Bitirmeyi Hedefliyoruz”

Uraloğlu, ilk olarak Karayolları Genel Müdürlüğünün her bölge müdürlüğünde 1 adet Akıllı Ulaşım Sistemleri Merkezi olmak üzere toplam 17 merkez ve bu merkezlerin bağlanacağı Ana Merkezin de Genel Müdürlük yerleşkesinde kurulmasını planladıklarını aktararak, “Ana Akıllı Ulaşım Sistemleri Merkezi’nin ses görüntüleme ve Otomasyon Sistemin 2020 yılında, Antalya’da bulunan Karayolları 13. Bölge Müdürlüğündeki merkezin sistemlerini ise 2022 yılında tamamladık. Van’da bulunan Karayolları 11. Bölge Müdürlüğü yerleşkesindeki merkezin ses, görüntüleme ve otomasyon sistemi tesisi çalışmalarını da bu yıl bitirmeyi hedefliyoruz. İstanbul, İzmir, Konya, Ankara, Mersin, Kayseri, Samsun, Diyarbakır, Trabzon, Erzurum, Bursa, Kastamonu, Sivas ve Kars Bölge Müdürlüklerindeki merkezlerin proje hazırlama çalışmaları sürüyor. Elazığ’daki 8. Bölge Müdürlüğü’nün de AUS Merkezi proje çalışmaları da devam ediyor.” diye konuştu.

Uraloğlu, Ana Akıllı Ulaşım Sistemleri Merkezinde görüntü entegrasyon çalışmaları kapsamında; İstanbul-İzmir Otoyolu, Kuzey Marmara Otoyolu, Menemen-Aliağa-Çandarlı Otoyolu, Ankara-Niğde Otoyolu, Yavuz Sultan Selim Köprüsü, Osmangazi Köprüsü ve 1915 Çanakkale Köprüsü’ne ait kamera görüntüleri ile kurum ağına bağlı Karla Mücadele, Karayolları Denetim İstasyonları ve Fatih Sultan Mehmet Köprüsü ile 15 Temmuz Şehitler Köprüsü görüntüleri Ana Akıllı Ulaşım Sistemleri Merkezindeki ekranlar üzerinden izlenebildiğini kaydetti.

Akıllı Ulaşım Sistemleri bileşenleri olan meteorolojik bilgi istasyonları, kameralar ve olay algılama uygulamalarımız sayesinde hava olayları, çevre şartları ve olası kazalar gibi değişkenlerin etkilerini anında tespit ettiklerini belirten Uraloğlu, “Sinyalizasyon sistemleri, değişken mesaj işaretleri, radyo yayınları ve mobil bilgi uygulamaları ile tüm sürücülerimizi yol durumlarına dair anlık bilgilendirebiliyoruz. Bu kapsamda ülke genelindeki otoyol, devlet ve il yolları üzerinde; 2 bin 990 adet sinyalizasyon, 5 bin 152 adet kamera, 149 adet Meteoroloji İstasyonu, 710 adet Değişken Mesaj İşareti, bin 120 adet Değişken Trafik İşareti, 209 adet hız tespit ve uyarı radarı ve bin 723 adet ışıklı uyarı ve güvenlik cihazı bulunmaktadır. Bu cihazların aktif ve verimli kullanılması için internet alt yapısı da çok önemlidir.” dedi.

“Karayollarında Bulunan Fiber Optik Kablo Haberleşme Altyapısı Uzunluğu 7 Bin 629 Kilometreye Ulaştı”

Uraloğlu, bugün itibarıyla devlet ve il yollarında haberleşme altyapısı tesisi tamamlanan toplam 3 bin kilometre yol ve otoyol ağında mevcut 4 bin 629 kilometrelik haberleşme altyapısı olduğunu belirterek, “Ülkemizdeki karayollarında bulunan fiber optik kablo haberleşme altyapısı uzunluğu 7 bin 629 kilometreye ulaşmıştır. Bu kapsamda yollarımıza toplam 15 bin kilometre karayolu ağına fiber kablo tesis edilmesi planlanmakta ve çalışmalarda aşama aşama devam etmektedir.” ifadelerini kullandı.

“AUS Vasıtasıyla Yollardaki Güvenliği Maksimum Düzeye Çıkarken Gereksiz Zaman ve Maddi Kayıpları Da Önleyeceğiz”

Sinyalizasyon, kamera, değişken mesaj ve trafik işaretleri gibi akıllı ulaşım sistemi cihazları insani olarak geldiği anlama da değinen Uraloğlu, “Bakın; yolda aniden meydana gelen bir kaza, herhangi bir nedenle durmak zorunda olan bir araç, gizli buzlanma, yola düşen bir nesne gibi planlanmamış durumlarda sürücüler bazen bu ani gelişmeleri fark edemeyebiliyor. Maalesef hiç istemediğimiz sonuçlarla yüzleşebiliyoruz. İşte bahsettiğim bu cihazlar sayesinde yol kullanıcılarına anlık bilgilendirme sağladığımızda bu tür istenmeyen sonuçları minimize edeceğiz. Akıllı ulaşım sistemleri vasıtasıyla yollardaki güvenliği maksimum düzeye çıkarken gereksiz zaman ve maddi kayıpları da önleyeceğiz.” dedi.

Büyük Şehirlerdeki Trafik Sıkışıklığının Sosyal Yaşama Olumsuz Etkisi En Aza İnecek

Büyük şehirlerdeki trafik sıkışıklığının sosyal yaşama olumsuz etkisi en aza ineceğini, insanların stresten uzak, huzurlu bir şekilde yolculuk etmelerini sağlayacaklarını söyleyerek, “Ehliyetini yeni almış acemi sürücülerimizi düşünün…Hepimiz yola ilk çıktığımızda bu acemilik sürecini yaşıyor ve az önce bahsettiğim durumlarla karşılaşabiliyoruz. Ya da araç kullanan hanımefendilerin bir anda ortaya çıkan bu tür durumlarda ya da sıkışık bir gişe geçişinde yaşadığı tedirginliği düşünün. İşte Akıllı Ulaşım Sistemleri yaygınlaştıkça yollarda stresten ve tedirginlikten uzak çok daha güvenli ve konforlu bir seyahat imkanına kavuşacağız ve artık bunu yerli yazılımlarımızla sağlayacağız.” şeklinde konuştu.

Bakan Uraloğlu, “Kooperatif Akıllı Ulaşım Sistemlerine Yönelik Merkezi Yazılım Platformu Geliştirilmesi Projesi” KGM, TÜRKSAT ve Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Araştırmaları Merkezi ile yapılan 3’lü protokol eliyle geliştirilen bir AR-GE projesi olduğunu vurgulayarak, “Proje; saha ve merkez donanımları ile merkezi yazılım platformu olmak üzere 3 ana başlıktan oluşmaktadır. Pilot proje; Karayolları Genel Müdürlüğü, 1. İstanbul Bölge Müdürlüğü ve 13. Antalya Bölge Müdürlüğünde gerçekleştirilecektir. Proje kapsamında oluşturulacak Merkezi Yazılım tamamlandıktan sonra tüm Bölge Müdürlüklerinde kullanılacaktır.” dedi.

Hasdal-İstanbul Havalimanı Arasına Kooperatif Akıllı Ulaşım Sistemleri Test ve Uygulama Koridoru Tesis Edilecek

Proje çalışmaları kapsamında pilot bölgelerden biri olan Karayolları İstanbul Bölge Müdürlüğündeki Hasdal-İstanbul Havalimanı arasındaki 30 kilometrelik kesimde Kooperatif Akıllı Ulaşım Sistemleri (K-AUS) Test ve Uygulama Koridoru tesis edileceğini bildirerek, “AUS Sistemlerinden elde edilen veriler araç içi ünitelere iletilecek, araç-araç, araç-altyapı haberleşmesi sağlanarak trafiğin etkin ve verimli kullanılması, kazaların azaltılması sağlanacak. Yol durumu hakkında elde edilen güncel bilgiler ile Akıllı Ulaşım Sistemleri Merkezleri üzerinden sürücülerin anlık olarak uyarılması ve bilgilendirilmesi sağlanacak. Ayrıca gelişen teknolojilerle birlikte 5G gibi yeni haberleşme altyapılarının da testlerinin bu koridorda yapılmasını öngörüyoruz.” diye konuştu.

“Yeşil Işık Optimum Hız Tavsiyesi Servisini Antalya-Sandıklı Hattında Seçilen Bazı Sinyalize Kavşaklarda Uygulayacağız”

Uraloğlu, araç algılayıcı sistemleri, katılım kontrol sistemleri, hız tespiti için plaka tanıma sistemleri, kamera sistemleri, değişken mesaj işaretleri, fiber optik kablo haberleşme altyapısı bileşenleri, meteoroloji istasyonları gibi sistemleri temin ve tesis edeceklerinin de altını çizerek, “İkinci pilot bölge olan Karayolları Antalya Bölge Müdürlüğü’nde de yaklaşık 30 kilometrelik koridorda da değişken mesaj ve trafik işaretleri ve kamera sistemleri gibi akıllı ulaşım sistemleri tesis ederek tüm bu sistemler fiber optik kablo üzerinden Bölge Müdürlüğümüze ve genel müdürlüğümüze bağlanacaktır. Ayrıca GLOSA yani yeşil ışık optimum hız tavsiyesi servisini Antalya-Sandıklı hattında seçilen bazı sinyalize kavşaklarda da uygulayacağız.” dedi.

Uraloğlu, buradaki Ana AUS Merkezinde ise sahadaki tüm sistemlerin ortak bir çatı yazılımla kontrol ve yönetimi sağlanacağını belirterek, “Bu çatı yazılım kapsamında mobil uygulama da hazırlanarak hizmete sunulacaktır. Merkezi Yazılım Platformunun hizmet vereceği bilgi işlem tabanlı donanımlar Genel Müdürlüğümüzde yer alan sistem odasında konuşlandırılacaktır.” dedi.

“Kooperatif Akıllı Ulaşım Sistemlerini Tek Bir Merkezi IoT Yazılım Çatısı Altında Toplayarak AUS Standardizasyonunu Sağlayacağız”

Uraloğlu, bir ulusal AUS mimarisi ve yazılımı geliştirdiklerini belirterek, “Akıllı Ulaşım Sistemlerinin ve Kooperatif Akıllı Ulaşım Sistemlerini tek bir merkezi IoT yazılım çatısı altında toplayarak AUS standardizasyonunu sağlayacağız. Proje hizmete alındığında akıllı ulaşım sistemi mimarisi, Türksat uyduları ile desteklenerek kesintisiz hale gelecek. Bu sayede sistemler arası bütünlük ve birlikte çalışabilirliği tesis ederek operasyonel kabiliyetin arttırılmasını hedefliyoruz. Ayrıca proje kapsamında K-AUS ve AUS Sistemlerin kurulacağı Antalya ile İstanbul’da Fiber ve Enerji altyapı kurulumlarını da gerçekleştireceğiz.” dedi.

Proje yazılım altyapısının tamamlanmasını ve saha kurulumunu 23 Kasım 2025 tarihinde bitirmeyi planladıklarını belirten Uraloğlu, “12 aylık bakım süresinin ardında da projemizi 23 Kasım 2026 tarihinde tamamlamayı hedefliyoruz. Şimdiden hayırlı uğurlu olsun.” ifadelerini kullandı.

Bakan Uraloğlu sözlerine şu şekilde devam etti:

“Yollarımızı Ulaşımda Aklın Yolu dediğimiz akıllı ulaşım sistemleri ile donatmaya devam edeceğimizden kimsenin şüphesi olmasın. Bu proje vesilesiyle Bakanlığımızın üç önemli kuruluşu arasında ulaşım sistemlerimizin gelişmesi adına oluşan diyalog ve işbirliğinin de örnek teşkil etmesini ve devamını diliyorum. Çalışmalarınızda her zaman yanınızda ve destekçiniz olduğumuzu yinelemek istiyorum. 2 yıllık sürede ulaşım noktasında birçok projeye imza attık, bize bu anlamda hedefleri gösteren Sayın Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan’a teşekkür ediyorum. Bu düşüncelerle Karayolları Genel Müdürlüğü, TÜRKSAT ve Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Araştırmaları Merkezi kurumlarımız arasında imzalanan iş birliği protokolünün şimdiden başta tüm paydaşları olmak üzere Karayolları sektörümüze ve ülkemize hayırlı uğurlu olmasını temenni ediyorum.”



Gönderen: journal



YORUM YAZ
Bu habere yorumlar

Ekonomi

Dünya Türkiye’deki Nadir Toprak Elementi Rezervine Odaklandı
Dünya Türkiye’deki Nadir Toprak Elementi Rezervine Odaklandı
Cumhurbaşkanı Erdoğan’dan Kira ve Konut Fiyatlarına Karşı Yeni Adım
Cumhurbaşkanı Erdoğan’dan Kira ve Konut Fiyatlarına Karşı Yeni Adım
İŞKUR Gençlik Programı Kontenjanı 150 Bine Çıktı
İŞKUR Gençlik Programı Kontenjanı 150 Bine Çıktı
Peşinatsız ve Faizsiz Yeni Konut Kampanyası Duyuruldu
Peşinatsız ve Faizsiz Yeni Konut Kampanyası Duyuruldu
Mihalıççık’a Dev Enerji Yatırımı
Mihalıççık’a Dev Enerji Yatırımı
Eskişehir Tarım ve Orman Müdürlüğü’nden Festival Denetimleri
Eskişehir Tarım ve Orman Müdürlüğü’nden Festival Denetimleri
Eskişehir’de Balıkçılıkta Yasal Sınırlamalar Duyuruldu
Eskişehir’de Balıkçılıkta Yasal Sınırlamalar Duyuruldu
ETO Üyeleri Hong Kong ve Çin’de Uluslararası Ticaret Bağlarını Güçlendiriyor
ETO Üyeleri Hong Kong ve Çin’de Uluslararası Ticaret Bağlarını Güçlendiriyor
Çiftçilere Çağrı Merkeziyle Sezon Kapanışı Kolaylığı
Çiftçilere Çağrı Merkeziyle Sezon Kapanışı Kolaylığı
Eskişehir İhracatı Yükselişte: Eylül Ayında %6,6 Artışla 448 Milyon Dolara Ulaştı
Eskişehir İhracatı Yükselişte: Eylül Ayında %6,6 Artışla 448 Milyon Dolara Ulaştı
Türkiye’de Konuşma Trafiği Rekor Kırdı: 3 Ayda 155 Bin Yıla Denk Konuşma Yapıldı
Türkiye’de Konuşma Trafiği Rekor Kırdı: 3 Ayda 155 Bin Yıla Denk Konuşma Yapıldı
Temassız Ödemede "Bankanızı Arayın" Uyarısı
Temassız Ödemede "Bankanızı Arayın" Uyarısı
TEI İnovaLİG Şampiyonu
TEI İnovaLİG Şampiyonu
ETGB Zirvesi ve Girişimci Ödül Töreni "IGNITE" Temasıyla Gerçekleştirildi
ETGB Zirvesi ve Girişimci Ödül Töreni "IGNITE" Temasıyla Gerçekleştirildi
Endeksa Masters Eğitimleri Eskişehir’de Devam Ediyor
Endeksa Masters Eğitimleri Eskişehir’de Devam Ediyor
TOKİ’den Eskişehir’e Ucuz Konut Müjdesi: Açık Artırmayla Satış Başlıyor
TOKİ’den Eskişehir’e Ucuz Konut Müjdesi: Açık Artırmayla Satış Başlıyor
Eskişehir’de "Genel Tarım Sayımı" İçin Muhtarlar Bilgilendirildi
Eskişehir’de "Genel Tarım Sayımı" İçin Muhtarlar Bilgilendirildi
Eskişehir’de Hayvan Hastalıklarıyla Mücadele ve Kurumsal İş Birliği Toplantısı Yapıldı
Eskişehir’de Hayvan Hastalıklarıyla Mücadele ve Kurumsal İş Birliği Toplantısı Yapıldı
Eskişehir’de "Ignite" Temalı ’ETGB Zirvesi ve Girişimci Ödül Töreni’ Düzenlendi
Eskişehir’de "Ignite" Temalı ’ETGB Zirvesi ve Girişimci Ödül Töreni’ Düzenlendi
Eskişehir’de Fiyat Denetimleri Sürüyor: 82 Firmaya 427 Bin TL Ceza Kesildi
Eskişehir’de Fiyat Denetimleri Sürüyor: 82 Firmaya 427 Bin TL Ceza Kesildi
Adidas’a Yeniden Satış Fiyatına Müdahale Nedeniyle 402 Milyon TL Para Cezası
Adidas’a Yeniden Satış Fiyatına Müdahale Nedeniyle 402 Milyon TL Para Cezası
320 Milyon TL’yi Aşkın Tarımsal Destekleme Ödemesi Hesaplarına Aktarılıyor
320 Milyon TL’yi Aşkın Tarımsal Destekleme Ödemesi Hesaplarına Aktarılıyor
Altay Tankı’nda Heyecanlı Bekleyiş: "Yeni Altay" 28 Ekim’de TSK Envanterine Giriyor
Altay Tankı’nda Heyecanlı Bekleyiş: "Yeni Altay" 28 Ekim’de TSK Envanterine Giriyor
Alışverişte Yeni Dönem: Fiyat Etiketi Yönetmeliği Değişti, "Net Ağırlık" Esas Alınacak
Alışverişte Yeni Dönem: Fiyat Etiketi Yönetmeliği Değişti, "Net Ağırlık" Esas Alınacak
Güçlü Şehir İçin Güçlü Birliktelik: Eskişehir Konseyi ESO’da Toplandı
Güçlü Şehir İçin Güçlü Birliktelik: Eskişehir Konseyi ESO’da Toplandı
Eskişehir’de Genel Tarım Sayımı Bilgilendirme Toplantısı Yapıldı
Eskişehir’de Genel Tarım Sayımı Bilgilendirme Toplantısı Yapıldı
ESO Akademi’den Sanayi Çalışanlarına İleri Düzey Excel Eğitimi
ESO Akademi’den Sanayi Çalışanlarına İleri Düzey Excel Eğitimi
Eskişehir’de Gıda ve Yem Denetimlerinde 1,4 Milyon TL Ceza Kesildi
Eskişehir’de Gıda ve Yem Denetimlerinde 1,4 Milyon TL Ceza Kesildi
Emlak İlanlarındaki Fahiş Fiyat Artışlarına Karşı 172 Milyon TL Ceza
Emlak İlanlarındaki Fahiş Fiyat Artışlarına Karşı 172 Milyon TL Ceza
PTT’nin E-Skuterleri 72,5 Milyon Gönderi Dağıttı
PTT’nin E-Skuterleri 72,5 Milyon Gönderi Dağıttı
TOKİ’den Son İki Ayda 6 Bin 661 Sosyal Konut Teslimatı
TOKİ’den Son İki Ayda 6 Bin 661 Sosyal Konut Teslimatı
2025’in İlk 9 Ayında Havayolu Kullanımı Rekor Kırdı: Günde Ortalama 686 Bin Yolcu
2025’in İlk 9 Ayında Havayolu Kullanımı Rekor Kırdı: Günde Ortalama 686 Bin Yolcu
Kapı Kolu Seçerken Dikkat Edilmesi Gereken 5 Önemli Nokta
Kapı Kolu Seçerken Dikkat Edilmesi Gereken 5 Önemli Nokta
KOSGEB’den Teknoloji Merkezlerine 10 Yıllık Yeni Destek Programı
KOSGEB’den Teknoloji Merkezlerine 10 Yıllık Yeni Destek Programı
İzmirli Serra Sultan Sayar, Miss Freedom of the World 2025 Grand Prix Tacını Kazanarak Dünya Güzeli Seçildi
İzmirli Serra Sultan Sayar, Miss Freedom of the World 2025 Grand Prix Tacını Kazanarak Dünya Güzeli Seçildi
Eskişehir Lokantacılar ve Kasaplar Odası’na "Genç Başkan" Adayı
Eskişehir Lokantacılar ve Kasaplar Odası’na "Genç Başkan" Adayı
Üreticilere Eylül Ayında 3,15 Milyar TL Hasar Tazminatı Ödendi
Üreticilere Eylül Ayında 3,15 Milyar TL Hasar Tazminatı Ödendi
OSB’lerde Yatırım Alanlarına Rekor Başvuru
OSB’lerde Yatırım Alanlarına Rekor Başvuru
KOSGEB, Yalın ve Dijital Yeni Destek Programlarıyla KOBİ’lerin Yanında
KOSGEB, Yalın ve Dijital Yeni Destek Programlarıyla KOBİ’lerin Yanında
Tarım Kredi’den Çiftçiye Destek: Ekimden Hasada Avantajlı Dönem
Tarım Kredi’den Çiftçiye Destek: Ekimden Hasada Avantajlı Dönem
İl Müdürü Yüksel Çil’e Birleşmiş Milletler’den Plaket
İl Müdürü Yüksel Çil’e Birleşmiş Milletler’den Plaket
ETO Üyeleri, Brüksel Heyetiyle Avrupa’ya Açılıyor
ETO Üyeleri, Brüksel Heyetiyle Avrupa’ya Açılıyor

Bunlar da ilginizi çekebilir