Erhan Erden SEyitgazi Belediye Başkan Adayı


Akıllı ulaşımda hedef yerli ve milli ulaşım ağı

Akıllı ulaşımda hedef yerli ve milli ulaşım ağı
Akıllı ulaşımda hedef yerli ve milli ulaşım ağı
3 Mayıs 2024 Cuma Okuma 6.873

ULAŞTIRMA VE ALTYAPI BAKANI ABDULKADİR URALOĞLU 4. ULUSLARARASI AKILLI ULAŞIM SİSTEMLERİ ZİRVESİ AÇILIŞI’NDA KONUŞTU: “MİSYONUMUZ YERLİ VE MİLLİ ULAŞIM AĞI OLUŞTURULMASIDIR”

“ULUSAL AUS PLATFORMUNU YAKINDA HİZMETE SUNACAĞIZ”

“SERBEST GEÇİŞ SİSTEMİ’Nİ ÜLKE GENELİNDE YAYACAĞIZ”

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Akıllı Ulaşım Sistemleri ile ulaşımın daha güvenli ve konforlu sistemler bütünü haline geldiğini belirterek, Bakanlık olarak temel sorumluluk ve misyonlarının Türkiye’de tüm ulaşım modlarına entegre, güncel teknolojileri kullanan yerli ve milli kaynaklardan yararlanan yenilikçi, dinamik ve sürdürülebilir akıllı ulaşım ağı oluşturmak olduğunu söyledi. Ulusal AUS Mimarisi geliştirme çalışmalarını tamamladıklarının altını çizen Uraloğlu, AUS sistemlerinin uydu üzerinden de birbirleriyle haberleşmesini sağladıklarını açıkladı. Uraloğlu, “Türksat’la birlikte mobil ve sabit antenler ile Karada Hareket Halinde Uydu İletişim Antenleri geliştirdik” şeklinde konuştu.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, 4. Uluslararası Akıllı Ulaşım Sistemleri Türkiye Zirvesi’nde konuştu. Bilgi ve iletişim teknolojilerindeki gelişme seyrinin güçlü bir duvar örmeye benzediğini belirten Uraloğlu, “Bilgi ve iletişim teknolojilerindeki gelişme seyri, güçlü bir duvar örmeye benzer. Nasıl ki bir duvarı tuğlaları üst üste koyarak inşa ediyorsak, teknolojide bilgilerin üst üste birikmesiyle gelişir. Akıllı ulaşım sistemlerindeki her gelişme de böyledir.  Geliştirdiğiniz her yeni sistem ya da uygulama, bir sonraki yeniliğin temelini oluşturur. Bu, sistemin doğasında vardır.  Yani, üretilen ve kullanıma sokulan hiçbir bilgi yok olmaz. Bilgi, bilgiyi üretir.  Bu birikim yeni birikimleri desteklemek ve daha ileriye taşımak için kullanılır.   Bu noktada bu yıl 4.sünü gerçekleştirdiğimiz Uluslararası Akıllı Ulaşım Sistemleri Zirvesi de daha önceki yıllarda elde ettiğimiz birikimin üstüne bilgi ve tecrübe koyacaktır.” dedi.

Ulaşım Sektöründe Teknolojik Dönüşüm

Tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de ulaşım sektöründe teknolojik dönüşümün en önemli destekleyici unsurlarının başında Akıllı Ulaşım Sistemleri (AUS)’nin yer aldığını belirten Uraloğlu, “Bildiğiniz üzere Akıllı Ulaşım Sistemleri, ulaşımın daha güvenli, konforlu, enerji verimliliği sağlayan, ulaşım ağlarını etkin bir şekilde yöneten, bilgi ve haberleşme teknolojilerine dayanan sistemler bütünüdür.  Bu sistem, teknoloji kullanımıyla birlikte, ulaşım altyapısının optimizasyonuna, kullanıcılar için ulaşım hizmetlerinin kalitesinin iyileştirilmesine, çevre dostu ulaşım seçenekleri sunulmasına katkılar sağlıyor. Bu nedenle her alanda olduğu gibi Akıllı Ulaşım Sistemlerinin de belirli bir politika ve strateji çerçevesinde yürütülmesi, gerekli düzenlemelerin yapılması ve bu alanda gelişmelerin takip edilmesi önem arz ediyor.” diye konuştu.

“Misyonumuz Yerli ve Milli Ulaşım Ağı Oluşturulmasıdır"

Uraloğlu, bakanlık olarak istişare halinde yürütülen çalışmalarla Ulusal Akıllı Ulaşım Sistemleri Strateji Belgesi ve Eylem Planları hazırladıklarının altını çizerek, bu alanda politika ve strateji belirleyerek atılacak adımları ortaya koyduklarını vurguladı. Bakan Uraloğlu, “Akıllı Ulaşım Sistemleri alanına ilişkin temel sorumluluğumuz ve misyonumuz; Ülkemizde tüm ulaşım modlarına entegre, güncel teknolojileri kullanan, yerli ve milli kaynaklardan yararlanan, verimli, güvenli, etkin, yenilikçi, dinamik, çevreci, katma değer sağlayan ve sürdürülebilir akıllı bir ulaşım ağının oluşturulmasıdır. Bu alanda stratejilerimizi belirlerken de ileri ve yenilikçi teknolojilerle insan ve çevre odaklı ulaşımı sağlama vizyonuna odaklandık.” dedi.

“Serbest Geçiş Sistemini Hayata Geçirdik”

Bakan Uraloğlu, Türkiye’nin Akıllı Ulaşım Sistemleriyle tanışmasının ilk olarak elektronik ücret ödeme sistemleriyle başladığını anımsatarak, “Otoyol ve köprülerde 1999 yılında ilk olarak OGS uygulanmaya başladı. Daha sonra ise sürücülerin yanlarında taşıyabilecekleri elektronik kartlar ile ödeme yapılması sağlanan KGS (Kartlı Geçiş Sistemi) devreye alındı. 1 Şubat 2013 tarihinden itibaren ise KGS tamamen kaldırılarak HGS (Hızlı Geçiş Sistemi) uygulaması başladı. Aynı konuşmamın başında değindiğim tuğlaları üst üste koymak gibi hep geliştikçe daha iyi olan sisteme geçiş yaptık.  Artık hepimizin en kıymetlisi zaman, yani hiçbirimiz bir yerde beklemek istemiyoruz.  Onun için biz de Serbest Geçiş Sitemini hayata geçirdik. Artık büyük şehirlerde uygulamaya koyduğumuz Serbest Geçiş Sistemi’ni yakında ülke genelinde yaygınlaştıracağız. Bir TAK vasıtasıyla araç sahiplerimiz hiçbir bekleme yapmadan köprülerden geçiyor ve geçmeye devam edecek.” açıklamasında bulundu.

“Ulusal AUS Platformunu Hizmete Sunacağız”

Bakanlık olarak Türkiye’de akıllı ulaşım sistemlerinin planlanması, tanımlanması, yaygınlaştırması ve entegrasyonun sağlanması adına bir çerçeve sunan Ulusal AUS Mimarisi geliştirme çalışmalarını tamamladıklarının altını çizen Uraloğlu, “Ülkemizin Ulusal AUS Mimarisi oluşturma sürecinde, dünya literatür taraması ve iyi uygulama örneklerini inceleyerek ülkemizin mevcut ihtiyaçları ve gelecek perspektifini dikkate aldık.  Aynı zamanda, AUS mimarisini yerelleştirme ve özgünleştirme çalışmaları ile ilgili hizmet paketlerini de belirledik. Ulusal AUS mimarisine ait mimari katmanların, hizmet paketlerinin ve mimari yazılım aracının yer aldığı bir ulusal AUS platformunu da yakında kamuoyunun hizmetine sunacağız.  Söz konusu platformda, AUS sektörüne ait projeler, mevzuat, ulusal ve uluslararası alanda yapılan çalışmalar ve etkinlikler de yer alacak.” şeklinde konuştu.

“K-AUS Uygulama Koridorunun Kurulması Çalışmalarına Başladık”

Yapılan bu çalışmalarla Türkiye’de AUS uygulamalarının yaygınlaşmasında kullanılacak standartları ve haberleşme çözümlerini de belirlediklerinin altını çizen Uraloğlu, “Mevcut haberleşme altyapılarının coğrafi koşullar nedeniyle uygun olmadığı durumlarda, AUS sistemlerinin uydu üzerinden birbirleriyle haberleşmesini sağladık. TÜRKSAT’la birlikte mobil/sabit antenler ile Karada Hareket Hâlinde Uydu İletişim Antenleri geliştirdik. Yapay zekâ, derin öğrenme, Haypırlup, Blokzincir, nesnelerin interneti, bulut bilişim gibi yenilikçi teknolojilerin, gelecekte ülkemizin AUS politika ve uygulamaları üzerindeki potansiyel etkilerine yönelik detaylı raporlar hazırladık.  Otonom araç, araç-araç, araç-altyapı haberleşme teknolojileri gibi yeni nesil teknolojilerin takibi amacıyla, ülkemiz için ilk örnek çalışma olacak Kooperatif Akıllı Ulaşım Sistemleri (K-AUS) Uygulama Koridorunun kurulması çalışmalarına başladık.  İstanbul’da Hasdal ve İstanbul Havalimanı arasında kurulacak koridor ile kazaların ve trafik sıkışıklığının azaltılması, trafik güvenliğinin sağlanması, yakıt tüketimi ve çevresel olumsuz etkilerin azaltılmasını amaçlıyoruz.” ifadelerini kullandı.

“Ulaşım Daha Verimli ve Konforlu Hale Getirilebiliyor”

Son yıllarda Akıllı Ulaşım Sistemleri alanında ortaya çıkan otonom araçlar ve akıllı hareketlilik gibi yeni trendlerin şehir içi ve şehirlerarası yollarda kullanılması amacıyla çalışmaların yoğunlaştığına da tanık olduklarını belirten Uraloğlu, “Bu sistemle trafiğin anlık olarak izlenmesiyle elde edilen veriler, Akıllı Sistemlerle arşivleniyor ve yeniden kullanılabiliyor. Yine, yapay zekâ destekli sistemler sayesinde de çeşitli ulaşım analizleri yapılarak trafik akışlarının önemli ölçüde iyileşmesi sağlanıyor, anlık trafik akışları planlanıyor. Büyükşehirlerde otopark problemlerinin çözümlenmesi, zaman ve yakıt tasarrufunun sağlanması, çevresel olumsuz etkilerin azaltılması amacıyla, elektrikli araç şarj istasyonlarını da içerecek şekilde akıllı otopark projeleri devam ediyor. Öte yandan bilgilendirme sistemleriyle toplu taşıma, trafik ve hava durumu gibi bilgilerin anlık olarak durakta bekleyen veya otobüs içinde seyahat eden yolcularla paylaşılmasıyla ulaşım daha verimli ve konforlu hale getirilebiliyor.” diye konuştu.

‘’Türkiye Kart İle Ödeme Yapmak Mümkün Olacak”

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından geliştirilen Türkiye Kart ödeme sistemi çalışmalarıyla, ulusal hareketliliğin ve çevresel sürdürülebilirliğin sağlanmasına yönelik projelerin de hız kesmeden devam ettiğini belirten Uraloğlu, “Türkiye Kart sayesinde farklı şehirlerde aynı toplu taşıma kartı veya mobil uygulama ile ödeme yapmak mümkün olacak. Konya başta olmak üzere pilot şehirlerimizde Türkiye Kartın hayata geçirilmesi için Ptt tarafından çalışmalar devam ediyor. Sayıları hızla artan elektrikli araçlara ilişkin çalışmalarımız da sürüyor.  Bu araçların ülkemizde de yaygınlaşması için gerekli olan teknik ve idari alt yapıya yönelik olarak çalışmaların yapılması ve elektrikli araç şarj istasyonlarının yaygınlaştırılması için ilgili Bakanlıklarımız ile koordineli olarak çalışıyoruz.” dedi.

T-ROTA Yazılımı Farklı Taşıma Seçeneklerini Bir Arada Kullanma Olanağı Sağlıyor

Türkiye’nin karayolu ve demiryolu ağında, uygun lokasyonlarda ve kapasitede şarj altyapısı oluşturulabilmesi için elektrikli şarj ağı planlama çalışmalarını da yürüttüklerini vurgulayan Uraloğlu, Şehirlerde bisiklet kullanımı ve mikro mobilitenin yaygınlaştırılması eylemleriyle trafik sıkışıklarının azaltılmasına katkı sunduklarını söyledi. Uraloğlu, “Bakanlığımız tarafından yürütülen ‘T-ROTA’ projesi kapsamında da toplu taşıma, araba kiralama, bisiklet, elektrikli scooter gibi farklı taşıma seçeneklerini bir arada kullanma olanağı sağlayan mobil bir yazılımı da yakında sizlerle paylaşıyor olacağız. Ayrıca araç ve yol durum bilgilerinin toplanması, elektronik ücret toplama, kaza ve acil durum bilgileri, sürücü bilgilendirme gibi servisler de yol ve sürüş güvenliğinin sağlanması için önem arz ediyor.  Bu noktada ilgili üniversitelerimizle yürüttüğümüz çalışmalarla hücresel ve kablosuz haberleşme teknolojileri kullanılan araç içi bilgi sistemleri ve bu sistemler tarafından veri toplanmasına yönelik gerekli teknik altyapı çalışmalarını ortaya koyduk.  Bu sayede ilgili altyapı geliştiricilerine, otomotiv üreticilerine, teknoloji geliştiricilere, ülkemizde araçtan her şeye teknolojilerinin uluslararası kriterlere uygun şekilde geliştirilmesi konusunda yol gösterici olmayı hedefliyoruz.” şeklinde konuştu.

“Bakanlığımız AUS Alanında Üniversitelerimizle İş Birliği İçerisindedir”

Türkiye’de Akıllı Ulaşım Sistemlerinin yaygınlaştırılması hususunda eğitim ve insan kaynağı konusunun da önem arz ettiğini kaydeden Uraloğlu, “Bu çerçevede AUS alanında nitelikli insan kaynağı yetiştirilmesi amacıyla ERTICO (Avrupa Karayolu Taşımacılığı Telematik Uygulama Koordinasyonu), Türkiye Akıllı Ulaşım Sistemleri Derneği ve Türkiye Belediyeler Birliği iş birliğiyle birçok farklı konu başlıklarında eğitimler düzenledik ve düzenlemeye devam ediyoruz.  Bakanlığımız, AUS alanında, üniversitelerimizle de iş birliği içerisindedir.  Bu doğrultuda “Araç İçi Bilgi ve Haberleşme Sistemlerinin (ABHS) Teknik Özelliklerinin Belirlenmesi” için Marmara Üniversitesiyle yürüttüğümüz projemizi yakın zamanda tamamladık, Boğaziçi Üniversitesiyle de “Akıllı Ulaşım Sistemleri Alanında İş Birliği Protokolü” imzaladık.  Bu protokol çerçevesinde “Otonom Araçlar İçin Sürüş Mimarisi ve Bağlantılı Araç Trafik Test Senaryolarının Belirlenmesi” projesini bu ay sonunda tamamlayarak sonuçlarını yakında sektör paydaşlarımızın istifadesine sunmayı planlıyoruz.” dedi.

“2024-2030 Eylem Planı Taslağımızı Hazırladık”

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak gerçekleştirdikleri tüm proje ve yatırımları çevre hassasiyetini de göz önüne alarak yaptıklarını vurgulayan Uraloğlu, “Avrupa Yeşil Mutabakatına uygun olarak yenilenebilir enerji kullanımının artması, daha yüksek enerji verimliliğinin sağlanması, sera gazı emisyonlarının azaltılması hedefleri ile uyumlu çalışmalarımızı sürdürmekteyiz. Tüm bu çalışmalarımızı yürütürken bir yandan da AUS konusunda gelecek dönemde yapacağımız çalışmaları planlamaktayız.  Bu kapsamda 2024-2030 yıllarını kapsayacak şekilde ulusal akıllı ulaşım sistemleri 2024-2030 eylem planı taslağımızı hazırladık ve paydaşlarımızın görüşlerine sunduk.” dedi.

“Gerekli Analizlerin Yapılması ve En Uygun Modelin Benimsenmesi Önem Arz Ediyor”

Akıllı ulaşım için herkese uyan tek bir model olmadığını belirten Uraloğlu, sözlerini şöyle sürdürdü;

“Bir ülke için uygun olan bir model, sosyal, coğrafi, demografik ve benzeri pek çok nedene dayalı olarak diğer ülke için uygun olmayabilir.  Bu itibarla, ülkenin ihtiyaçları ve altyapısına göre gerekli analizlerin yapılması ve en uygun modelin benimsenmesi önem arz ediyor.  Biz de ülkemiz için belirleyeceğimiz modelin sürdürülebilir olması bakış açısıyla, gayretli ve özenli bir şekilde tüm çalışmalarımızı başarıyla sonuçlandırmaya devam edeceğiz.  Bu gerçekten hareketle Akıllı Ulaşım Sistemlerinin yasal ve kurumsal düzenlemeleriyle ilgili her türlü ihtiyacı karşılayan yasal mercii olarak ülkemizi ulusal ve uluslararası platformlarda çatı bir sivil oluşum olarak temsil eden AUS Türkiye’yi; Gönülden destekliyor, başarılarının daimi olmasını temenni ediyorum.”

Bakan Uraloğlu, Açılış Konuşmasının Ardından Ödül Alanlara Ödüllerini Takdim Etti

Ulaşımda Aklın Yolu Ödülleri kapsamında 10 kategoride 82 proje’nin başvuruda bulunurken, zirvede; Hareketlilik Teknolojisi, AUS Türkiye Özel Ödülü, Jüri Özel Ödülü ile Medya Ödülleri, Start-Up, En İyi Akademik Yayın, AUS Akademik Ar&Ge, Sektöre Katkı ve diğer kategorilerde ödül takdimleri gerçekleştirildi. Uraloğlu, Belediyecilik Ödülü kategorisinde “Her Kart Gaziantep Kart” ile Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin’e, “Erişilebilir Konya” projesi ile Konya Büyükşehir Belediyesi Başkanı Uğur İbrahim Altay’a ve “Engelsiz Otopark Projesi” ile Jüri Özel Ödülünün sahibi olan Kahramanmaraş Büyükşehir Belediye Başkanı Fırat Görgel’e ödüllerini verdi. Bakan Uraloğlu, hediye takdiminin ardından etkinlik alanında bulunan stantları gezdi.



Gönderen: journal



YORUM YAZ
Bu habere yorumlar

Ekonomi

Eskişehir’de 42 Mahallede Eş Zamanlı Çiftçi Toplantısı Yapıldı
Eskişehir’de 42 Mahallede Eş Zamanlı Çiftçi Toplantısı Yapıldı
KALKINMA YOLU’NDA HEDEF YERLİ VE MİLLİ TREN SETİ
KALKINMA YOLU’NDA HEDEF YERLİ VE MİLLİ TREN SETİ
Isı Konforu ve Tasarruf İçin Kombinizi Verimli Kullanın
Isı Konforu ve Tasarruf İçin Kombinizi Verimli Kullanın
Eskişehir Sanayi Odası 56 Yaşında
Eskişehir Sanayi Odası 56 Yaşında
Türkiye Giyilebilir Robot Teknolojisinde Bölgesel Eğitim Merkezi Olacak
Türkiye Giyilebilir Robot Teknolojisinde Bölgesel Eğitim Merkezi Olacak
Eskişehir Gastronomi Derneği’nden S.S. Eskişehir İki Eylül Esnaf ve Sanatkarlar Kredi ve Kefalet Kooperatifi’ne Ziyaret
Eskişehir Gastronomi Derneği’nden S.S. Eskişehir İki Eylül Esnaf ve Sanatkarlar Kredi ve Kefalet Kooperatifi’ne Ziyaret
Cumhurbaşkanlığı Kararnamesiyle Tüm Emlak Danışmanları Birliği Kuruldu
Cumhurbaşkanlığı Kararnamesiyle Tüm Emlak Danışmanları Birliği Kuruldu
Doğalgazda kasım ayında tarife değişmedi
Doğalgazda kasım ayında tarife değişmedi
SSB, EÜAŞ ve TEI Arasında Önemli İş Birliği
SSB, EÜAŞ ve TEI Arasında Önemli İş Birliği
Türkiye Kart’la 47 bin 265 kullanıcı, 118 bin 273 kez seyahat ette
Türkiye Kart’la 47 bin 265 kullanıcı, 118 bin 273 kez seyahat ette
Alanlarında Uzman Olacaklar
Alanlarında Uzman Olacaklar
TEI, Türkiye’nin Millî Güçleriyle SAHA EXPO 2024’te
TEI, Türkiye’nin Millî Güçleriyle SAHA EXPO 2024’te
ESO’da “Dijital OSB Buluşmaları” Gerçekleştirildi
ESO’da “Dijital OSB Buluşmaları” Gerçekleştirildi
Silah temizlik ve koruma yağları millileşiyor
Silah temizlik ve koruma yağları millileşiyor
Eskişehir’de su ürünlerine sıkı denetim
Eskişehir’de su ürünlerine sıkı denetim
“sokak/cadde ev değildir..."
“sokak/cadde ev değildir..."
ESO Meslek Komiteleri Ortak Toplantısı Gerçekleştirildi
ESO Meslek Komiteleri Ortak Toplantısı Gerçekleştirildi
Eskişehir’de 127 Milyon Euro’luk Dev Yatırım
Eskişehir’de 127 Milyon Euro’luk Dev Yatırım
Sanayide Yeşil Dönüşüm: Fırsatlar Var, İlgi Az
Sanayide Yeşil Dönüşüm: Fırsatlar Var, İlgi Az
Yerli Lokomotif Eskişehir-5000’in Testleri Başarıyla Devam Ediyor
Yerli Lokomotif Eskişehir-5000’in Testleri Başarıyla Devam Ediyor
Eskişehir OSB’de "Sanayide Dijital Dönüşüm ve Endüstri 4.0" etkinliği düzenlendi
Eskişehir OSB’de "Sanayide Dijital Dönüşüm ve Endüstri 4.0" etkinliği düzenlendi
E-ticarette son çeyrek beklentisi: 1.3 trilyon TL!
E-ticarette son çeyrek beklentisi: 1.3 trilyon TL!
Gıdalardaki tehlikeler konusunda ne kadar bilinçliyiz?
Gıdalardaki tehlikeler konusunda ne kadar bilinçliyiz?
ESO, gençleri meslek sahibi yapmaya devam ediyor
ESO, gençleri meslek sahibi yapmaya devam ediyor
Eskişehir İhracatında Önemli Artış
Eskişehir İhracatında Önemli Artış
MEGEM’de kesintisiz eğitim: Kurslara ara vermeden devam ediliyor
MEGEM’de kesintisiz eğitim: Kurslara ara vermeden devam ediliyor
Dünyanın ulaşım rotası İstanbul’da çizilecek
Dünyanın ulaşım rotası İstanbul’da çizilecek
MEGEM İŞ SAHİBİ YAPMAYA DEVAM EDİYOR
MEGEM İŞ SAHİBİ YAPMAYA DEVAM EDİYOR
Eskişehir OSB’de dijitalleşme ve yeni iş modelleri görüşüldü
Eskişehir OSB’de dijitalleşme ve yeni iş modelleri görüşüldü
Balonlar rekora koşuyor
Balonlar rekora koşuyor
TRENLERE MİLLİ CHECK-UP
TRENLERE MİLLİ CHECK-UP
“Mısırdaki bereket çiftçilerimizin yüzünü güldürüyor”
“Mısırdaki bereket çiftçilerimizin yüzünü güldürüyor”
Eskişehir’de Dijital Ekonomi: İşletmeler Yeni Teknolojilere Nasıl Uyum Sağlıyor?
Eskişehir’de Dijital Ekonomi: İşletmeler Yeni Teknolojilere Nasıl Uyum Sağlıyor?

Bunlar da ilginizi çekebilir